در این گزارش به حضور شهروندان در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی زنان و توسعه پایدار، متقارن شدن این نمایشگاه با ولادت حضرت فاطمه(س) و اهدای شاخه‌های گل به بانوان و دختران حاضر در این نمایشگاه اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ در دومین روز برگزاری نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار، نمایشگاه حال و هوای دیگری را به خود اختصاص داده است.

بنا بر این گزارش، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز مادر و روز زن، عده بیشتری نسبت به نخستین روز نمایشگاه به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مراجعه کردند.

نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی از روز 30فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال 93 در سالن میلاد، خلیج فارس و سالن 40 نمایشگاه بین‌المللی تهران در ساعت 9صبح تا 18 در حال برگزاری است.

این نمایشگاه دارای بیش از 400 غرفه داخلی و 10غرفه در محوطه و فضای باز نمایشگاه، سیاه چادرهای عشایر، هلال احمر، محیط زیست، موادغذایی، صنایع دستی، خودروهای داخلی با متراژ 6هزار و 900متر مربع است.

مسئولان و غرفه‌داران نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان توسعه پایدار با اهدای هدایا و شاخه‌های گل از بانوان و دختران بازدیدکننده استقبال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در لحظه ورود به نمایشگاه توجه ما به غرفه‌های محوطه، فضای باز و سیاه چادرهای عشایر و زنان روستایی، غرفه‌های خودروهای داخلی،‌هلال احمر، محیط زیست جلب شد.

عده بسیاری از بازدیدکنندگان در حاشیه نمایشگاه به سراغ غرفه‌های محوطه نمایشگاه می‌رفتند و مدت زمان طولانی را در این غرفه‌ها به سر می‌برند. مخصوصاً غرفه‌های ترشیجات، موادغذایی، صنایع دستی، چادر عشایر و خودروهای داخلی... .

با گذری در نمایشگاه و سالن‌های خلیج فارس، میلاد و 40نمایشگاه بین‌المللی تهران به سراغ مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان رفتیم تا نظر آنها را در خصوص این نمایشگاه جویا شدیم، آنها براین باورند: نمایشگاه دارای تنوع و کیفیت مناسب نیست، چیدمان نمایشگاه مناسب نیست و نمی‌توان به راحتی از این نمایشگاه بازدید کرد.

در نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار همه چیز دیده می‌شود جز اجناس و محصولات مرتبط با بانوان و دختران عده‌ای نیز از این امر گله داشتند که با توجه به اینکه نمایشگاه در چند بخش سالن و طبقه‌های مختلف است فاقد امکانات رفاهی است.
بازدید از نمایشگاه زمان زیادی را صرف می‌کند و محلی برای استراحت وجود ندارد.

برخی از بازدیدکنندگان نیز از نمایشگاه رضایت داشتند و به این نکته اشاره کردند: نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار دارای تنوع و محصولات مختلف است ولی متاسفانه فقط به نمایش گذاشته شده و قابل خریداری نیستند.

در نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار غرفه‌هایی نیز برپا است که با فروش محصولات خود کمک‌های نقدی را به موسسه‌های خیریه، بیماران سرطانی، معلولان جسمی و نیازمندان ارائه می‌دهند.

بخشی نیز به نام امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و روز زن ویژه استقبال شهروندان برای مشارکت در ارائه کمک‌های مالی به نیازمندان، بیماران سرطانی و معلولان جسمی در نمایشگاه برپا است.
غرفه‌داران نمایشگاه از مراجعه کنندگان با اهدای هدایا و شاخه‌های گل استقبال کردند.

نمایشگاه نیز اعلام کرد سالن 40 نمایشگاه بین‌المللی تهران به مدت 15دقیقه به بانوان و دختران هدایایی به رسم یادبود از غرفه‌های دایر در این سالن اهدا خواهد کرد.

در سالن 40 غرفه‌های مختلف ازنهادها و سازمان‌های مختلف برپا شده است.در این سالن توجه ما به خانه کودک جلب شد با وجود اینکه به نام کودک نامگذاری شده است فاقد هرگونه کودک و نبود حضور کودکان در این خانه است.
غرفه‌ای که دارای وسایل بازی،‌اسباب‌بازی، پوسترهای آموزشی، بروشورهای آموزشی و ... است.

در غرفه یا خانه کودک مسئولی برای پاسخگویی به سوال‌های ما حضور نداشت، وقتی علت را از غرفه همسایه جویا شدیم، ما را به راهنمایی به دریافت پاسخ سوالمان از خود مسئول خانه کودک کرد.
به سراغ غرفه‌داران رفتیم تا نظر آنها را در خصوص برپایی نمایشگاه جویا شویم.

آنها اظهار داشتند: اطلاع رسانی مسئولان نمایشگاه و رسانه بسیار ضعیف است، بسیاری از شهروندان از فعالیت نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار در نمایشگاه بین‌المللی تهران اطلاع ندارند.

برخی از غرفه‌داران به نکته جالبی اشاره کردند‌: آنها گفتند ما برای اینکه با استقبال جذب شهروندان مواجه شویم، اقوام و آشنایانمان را برای حضور دراین نمایشگاه تشویق و دعوت کردیم و یا در هنگام رفت و آمد در وسایل نقلیه عمومی، اماکن عمومی و اماکن مختلف از شهروندان برای شرکت در نمایشگاه دعوت کردیم.

به طوریکه دومین روز برپایی نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار نسبت به روز گذشته با استقبال بیشتری مواجه شده است.
با گشتی در نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار متوجه حضور دانش‌آموزان در این نمایشگاه شدیم.
دانش‌آموزان با اشتیاق فراوانی از نمایشگاه، بخش‌ها، سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه بازدید می‌کنند.

دانش‌آموزان در تمام نشست‌ها و مشاوره‌های کارشناسان و متخصصان حاضر در نمایشگاه شرکت کردند.
با حضور در جمع آنها نظرشان را در خصوص نمایشگاه جویا شدیم.
آنها گفتند: نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار دارای تنوع، ‌جذابیت خاص و ویژه‌های مناسبی است.

اطلاعات خوب، مناسب و بسیار با اهمیتی را در زمینه‌های مختلف کسب کردیم. با بخش‌های مختلف از جمله صنعت، تجارت، فنی و حرفه‌ای، مشاغل، تولیدهای داخلی، مراکز، نهادها و سازمان‌های دولتی آشنا شدیم.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی از 30 فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال 93 از ساعت 9صبح تا 18 در سالن میلاد خلیج فارس و سالن 40 محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به مدت 4روز دایر است.

گزارش از : آزاده کلهر
انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.