رئیس مرکز بهداشت کامیاران گفت: در راستای تحقق شعار هفته سلامت پایگاه غربالگری بیماری‌های غیرواگیر در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،الفتی با بیان اینکه اولین گام در راستای تحقق شعار «یک عمر سلامت با خودمراقبی» در اصل خودآگاهی شخص است گفت:خود مراقبتی در اصل دانش، مهارت و توان فرد در راستای تامین، حفظ و ارتقاء سلامت و جلوگیری و کاهش بیماری‌ها و مراقبت از خود فرد صورت می‌گیرد.
وی افزود:خود مراقبتی اگر به شکل صحیح از سوی خود فرد انجام شود سبب کاهش مراجعه به پزشکان عمومی، کاهش ویزیت‌های سرپایی، کاهش ویزیت‌های بعدی بیماری‌ها، کاهش بستری شدن در بیمارستان، کاهش طول دوره اقامت بیمار در بیمارستان، کاهش یا تعدیل مصرف داروها و بخصوص کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت کامیاران با اشاره به اینکه 65 تا 85 درصدخودمراقبتی منجر به سلامت می‌شود اضافه کرد:بیماری‌های رایج در کامیاران بیماری‌های غیرواگیر بوده که با توجه به آمار بالای بیماری‌های دیابت و قند خون در این شهرستان، برنامه‌های هفته سلامت بر لزوم پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تأکید دارد.
الفتی با بیان اینکه عوامل موثر در افزایش آمار بیماری‌های غیر واگیر کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات است گفت: گروه های هدف در این آموزش‌ها زنان و مردان 25 تا 60 ساله می باشند.
انتهای پیام /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.