طیب‌نیا عنوان کرد

"نرخ رشد" سودها متوقف خواهد شد

وزير امور اقتصادي و دارايي درباره آينده بازار پول و نظام بانکي کشور گفت: با توجه به روند کاهشي نرخ تورم قاعدتاً نرخ سود بانکي روند نزولي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علي طيب‌نيا با اشاره به اينکه روند افزايش نرخ تورم در کشور در سال‌هاي اخير بي‌سابقه بوده است، افزود: در شرايطي که نرخ تورم بالاست نرخ سود اسمي هم افزايش يابد، اما با توجه به روندي که در ماه‌هاي اخير آغاز شده و تورم به سرعت کاهش پيدا کرده است،  قطعا نرخ رشد سودها در آينده ادامه پيدا نخواهد کرد.

وي از کاهش نرخ سود بانکي خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ريزي‌هاي شوراي پول و اعتبار، نرخ سود در سيستم بانکي در بخش سپرده‌ها و تسهيلات کاهش خواهد يافت.

وزير اقتصاد تصريح کرد: روند نرخ سود در آينده با آنچه که در گذشته اتفاق افتاد، متفاوت خواهد بود و جاذبه سرمايه گذاري در بازار بورس نيز در مقايسه با ديگر بازارها افزايش خواهد يافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، رشد ، سود ، بانکی ، کاهش ، بازار ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۵:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
مگررشدسرمايه گذارى داشتيم؟پس چراپروژه هاى عمرانى لنگند؟پيشنهادميشوددرآينده:براى حل مشكلات ارزى راه حل يابيدهمينطورفضاسازى شبكه هاى اينترنتى ازاقتصادايران چگونه جنسى كه قيمتش٢برابرميشودموجب كاهش تورم اعلامى شده!
آخرین اخبار