بزرگترین شناور جمع آوری آلودگیهای نفتی بنادر جنوبی در بندرعباس تا دو ماه آینده به اداره کل وبنادر ودریا نوردی هرمزگان واگذار می شود .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس رئیس اداره تعمیرات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : ساخت این شناور در مجتمع ایزوایکو در بندرعباس با ظرفیت ۵۰۰ تن جمع آوری و ذخیره آلودگی نفتی باهدف تبدیل مجتمع بندری شهید رجائی به بندر سبز به پایان رسیده است ودر حال انجام دادن آزمایشهای پایان ساخت است .


بروغنی افزود : این شناور حدود ۴ متر آبخور و سرعتی معادل ۱۶ گره دریایی دارد ویکی از پیشرفته ترین شناورهایی است که در صورت بروز آلودگی نفتی بزرگ، می تواند در سریعترین زمان ، برای پاکسازی آبهای آلوده استفاده شود .

رئیس اداره تعمیرات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این شناور در مدت ۱۸ ماه بااعتبار ۲۱ میلیون یورو ساخته شده است .

کارشناس مسئول مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت : کنوانسیون بین المللی مقابله در برابر آلودگی نفتی، کنوانسیون جلوگیری از آلودگی کشتی ها و پروتکل آمادگی و همکاری در برابر آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی از جمله کنواسیون هایی است که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون عضو آن است.

پاکروان گفت: در سال ۱۳۹۲ حدود ۷ هزار مترمکعب زائدات نفتی کشتی ها جمع آوری و به مراکز بازیافت انتقال یافت و در طرح پاکسازی دریا از کشتی های مغروق ۴ فروند یدک کش بیرون آورده شد.

وی افزود : در همین زمینه در چند سال اخیر ۲میلیون یورو تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی شامل پمپ های جمع آوری نفت و دیوارهای محدود کننده خریداری شده است و بندر شهید رجایی بعنوان یکی از بنادر مجهز از نظر تجهیزات مقابله با آلودگی در خلیج فارس شناخته شده است .

وی افزود: به پیشنهاد سازمان منطقه ای اضطرار دریایی (راپمی) و موافقت این سازمان یک مرکز منطقه ای به اسم مرکو بزودی در قشم راه اندازی می شود و این مرکز چهارمین مرکز منطقه ای در سواحل خلیج فارس است./س
 



برچسب ها: شناور ، نفتی ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.