دبکا فایل :

توافق نامه جامع نیز متوقف کننده فعالیت های گسترده هسته ای در نیروگاه های ایران نیست

پایگاه خبری نزدیک به مقامات رژیم صهیونیستی در مقاله ای با اذعان به توانمندی هسته ای ایران نوشت :‌ توافق نامه جامع میان ایران و قدرتهای جهان نیز نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف سازد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دبکافایل ؛  این پایگاه خبری متعلق به رژیم صهیونیستی در ادامه این مقاله تصریح کرد :‌ علی اکبر صالحی ،  رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته در سخنانی از فعالیت هایی خبر داد که در نیروگاه آب سنگین اراک در جریان است . به گفته صالحی حدود نیمی از اورانیوم غنی سازی شده در این نیروگاه رقیق شده و تنها یک پنجم از ذخیره پلوتونیوم موجود در این نیروگاه باقی مانده است . 

این پایگاه خبری اسرائیلی به نقل از صالحی اظهار داشت : ایران به مفاد توافق نامه عمل می کند . نیروگاه آب سنگین اراک که مورد اختلاف طرفین در مذاکرات هسته ای بود تقریبا حل و فصل شده است بنابراین دلیلی برای بازرسی دوباره از سوی نمایندگان ویژه آژانس بین المللی انرژی اتمی از این نیروگاه وجود ندارد . 

دبکا فایل در ادامه مدعی شد :‌ از سه سال گذشته تاکنون مقامات هسته ای ایران مانع بازدید بازرسان آژانس از نیروگاه پارچین شده اند . آمریکا واسرائیل  معتقدند ایران در این نیروگاه به تهیه مواد منفجره و تسلیحات جنگی هسته ای مشغول است و به همین دلیل طی این سالها و با همین اتهام اثبات نشده تحریم هایی از سوی غرب علیه ایران اعمال شده است .

به گفته منابع نظامی و اطلاعاتی این سایت وابسته به رژیم صهیونیستی ، بزرگترین نگرانی اسرائیل این است که مقامات اروپایی و آمریکایی فریب زبان نرم و روابط عمومی قوی نمایندگان ایران در مذاکرات هسته ای را خورده اند و با دادن امتیازات فراوان به ایران بخش اندکی از توان هسته ای این کشور را متوقف کرده اند . 

به اذعان دبکا فایل ، در هر مرحله از گفتگوهای ایران و کشورهای 5+1 تهران گامی جلوتر برای تحقق اهداف آرمان های ملی خوددر بخش هسته ای برمی دارد و در مقابل آمریکا و اروپا با اعطای امتیازات بیشتر به تهران سهم اندکی از این توافق برای خود قائل هستند . 

این ادعای سایت اسرائیلی در حالی است که تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران نشان میدهد که غنی سازی 20 درصد اورانیوم در نیروگاه های ایران تا حد فراوانی کاهش یافته و به میزانی کمتر از مقدار  موردنیاز برای ساخت سلاح اتمی رسیده است . 

دبکافایل در ادامه نوشت :‌ با وجود اینکه گزارش آژانس انرژی اتمی نشان دهنده کاهش غنی سازی اورانیوم در نیروگاه آب سنگین اراک است اما نمی توان فعالیت هسته ای ایران و ادامه تحقیق و توسعه آن را نادیده گرفت . جان کری ،  وزیر خارجه آمریکا در یکی از سخنرانی های خوددرباره برنامههسته ای ایران عنوان کرده بود که توانمندی هسته ای ایران به اندازه ای است که چنانچه تصمیم به ساخت سلاح اتمیبگیرد به زمانی کمتر از دو ماه نیاز دارد . 

در ادامه این گزارش آمده است :‌با این حال نمی توان گزینه نظامی را انتخابی مناسب برای اسرائیل و آمریکا برای مقابله با فعالیت هستهای ایران دانست چراکه سابقه چنین تصمیماتی نشان میدهد که موفقیتی در پی آن نخواهد بود . بنابراین باید مذاکرات مسالمت آمیز میان ایران و قدرت های جهان ادامه یابد چراکه نتایج موردنظر با این روش با سرعت بیشتری محقق می شوند .

این پایگاه خبری نزدیک به مقامات نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در انتهای مدعی شد :  در صورت توافق نامه هسته ای جامع نیز نباید تهدیدی که از سوی ایران هسته ای برای تل آویو وجوددارد نادیده گرفت . ایران همچنان به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد واکنون نیز که حق غنی سازی اورانیوم توسط این کشور توسط غرب به رسمیت شناخته شده است ،‌ این امکان فعالیت برای آن بیش از پیش تسهیل شده است . 



انتهای پیام  /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار