نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه انتظار ما از دولت این است که امنیت تمام اقوام و مذاهب را حفظ کند، گفت: تمام مردم اهل سنت استان سیستان و بلوچستان طرفدار نظام و ولایت هستند، اما یک عده تکفیری دارند نیروهای ما را به شهادت می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در تذکر شفاهی خود گفت: شهادت معلم شهید نوروزی و سرباز شهید خدام که در روز اول سفر آقای رئیس‌جمهور در استان سیستان و بلوچستان توسط نیروهای تکفیری به شهادت رساندند را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: سال‌هاست عزیزان ما توسط این گروه‌های تکفیری به شهادت می‌رسند که باید مشخص شود این نیروها در کدام حوزه‌های علمیه درس خواندند، اساتید آنها چه کسانی بودند که این تفکر را القا کردند که باید این عزیزان را به شهادت برسانند.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: متاسفانه نسل‌کشی و بمب‌کشی در استان سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد و انتظار ما از دولت این است که امنیت تمام اقوام و مذاهب را حفظ کند و اگر دولت توان این کار را ندارد این امر را به مردم بسپارد.

شهریاری ادامه داد: زمانی که ما از نیروهای تکفیری و وهابی انتقاد می‌کنیم چرایک عده اصرار دارند و می‌گویند وهابی و تکفیری اهل سنت هستند در صورتی که اهالی استان سیستان و بلوچستان هیچ کدام طرفدار این گروه‌ها نیستند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تمام مردم اهل سنت استان سیستان و بلوچستان طرفدار نظام و ولایت هستند ولی بالاخره یک عده تفکر تکفیری دارند که نیروهای ما را به شهادت می‌رسانند لذا باید این موضوع بررسی شود که اینها در کجا درس خواندند و چه اساتیدی به آنها آموزش داده است و چه کار باید کرد و دولت باید چه نظارتی انجام دهد که این اتفاقات حادث نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوروزی ، سرباز ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار