طي مراسمي از زحمات راهداران اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در طرح راهداري زمستان 92 و امداد و خدمات نوروزي 93 قدرداني شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان خراسان رضوي، محمد رضا اخوان در اين مراسم ضمن تشكر از زحمات مجموعه مديريت راهداري استان گفت: راهداري را شايد بتوان تنها شغلي دانست كه در تمام 12 ماه سال و به طور دقيقتر در تمام 365 روز سال به صورت جاري، مستمر، بدون وقفه و بدون تعطيلي در حال اجرا و فعاليت است و هيچ رويداد و مناسبت و حادثه اي نمي تواند خللي در اين روند ايجاد كند.

مديركل راه وشهرسازي خراسان رضوي افزود: ارائه خدمات مطلوب در جاده ها از مهمترين وظائف راهداران است و بايد نگاه ويژه و تخصصي به حوزه راه و راهداري داشته باشيم.

اخوان عبداللهيان اظهار داشت: اهميت و اعتبار راه هاي استان از حيث مذهبي، سياسي، گردشگري، تجاري، اقتصادي، صنعتي، كشاورزي و ارتباط با كشورهاي همسايه، جايگاه اين شبكه عريض و طويل راهي و نگهداري از آن را بسيار حساس و كم نظير كرده است.

وي افزود: ارائه خدمات مطلوب راهداري مي تواند ضمن حفظ امنيت تجارت كالاهاي اقتصادي، تبادل و انتقال توليدات كشاورزي و صنعتي استان، موجب فراهم آوردن بستر مناسب توسعه گردشگري و رونق اقتصادي شهرهاي استان و نيز فراهم آوردن بستر رشد و بالندگي استان شود.

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي در ادامه گفت: اعتقاد به لباس راهداري و مقدس بودن آن و پايبندي به آن را وظيفه خود ميدانيم و بايد ضمن تلاش براي ارتقاء ‌وجدان كاري، شأن و منزلت راهداري را حفظ كنيم و با تمام وجود سعي در حفظ امنيت جاده ها داشته باشيم .

وي در خصوص برنامه هاي سال 93 طرح هاي امداد و نجات راهداري اظهار داشت: تدابير و برنامه كاري براي زمستان امسال و نوروز 94 داريم تا ظرفيت بيشتر وبهتري را مديريت كنيم.

سعي خواهيم كرد موضوعات كاملا بررسي شوند تا كارها و برنامه ها با برنامه ريزي و تدابير بيشتر پيگيري شود.

اخوان عبداللهيان گفت: ساماندهي نقاط حادثه خيز، آسيب شناسي و جلوگيري از مشكلات و حركت به سمت فناوريهاي نوين از رويكردهاي اين اداره كل در سال جديد خواهد بود.

همچنين در اين مراسم مهندس ابراهيم صنيعي مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: استان خراسان رضوي با يكصد و 16 هزار و 500 كيلومتر وسعت، داراي 20 هزار و 419 كيلومتر انواع راه هاي بين شهري و روستايي است كه درتقسيمات 31 شهرستان استان به ثبت رسيده است.

وي افزود: از اين ميزان 6 هزار و 266 كيلومتر راه بين شهري شامل 2 هزار و 744 كيلومتر راه هاي شرياني و 14 هزار و 152 كيلومتر راه هاي روستايي تشكيل مي دهد و ارائه خدمات راهداري در اين شبكه عظيم كار بسيار بزرگ و ارزشمندي است كه توسط راهداران اين استان بطور مستمر انجام مي شود.

وي اصلي ترين هدف اجراي طرح هاي امداد و خدمات راهداري را نگهداري وضعيت راه هاي بين شهري و روستايي در وضعيت مطلوب و مناسب براي تردد ايمن صدها هزار خودرو كه به قصد زيارت حضرت علي بن موسي الرضا (ع) وارد مشهد مقدس مي شوند اعلام كرد و گفت: درطرح امداد و خدمات نوروزي 10 ايستگاه ثابت خدمات رساني درحاشيه 10 محور پر تردد استان تعبيه شده بود كه وظيفه آن ها علاوه بر ارائه خدمات اوليه سفر و راهنمايي هاي مورد نياز مسافران، جمع آوري و گزارش اطلاعات لحظه به لحظه از وضعيت محورها، بروز تصادفات، ترافيك محورها و ... بود.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضو ي بكارگيري روزانه 242 دستگاه ماشين آلات راهداري و مشاركت 431 نفر راهدار را دراين طرح مورد اشاره قرار داد و گفت: 33 باب راهدارخانه موجود در سطح استان علاوه بر ارائه خدمات سريع راهداري به صورت 24 ساعته مشغول به كار بودند، ضمن اينكه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته هر روز تعداد 4 اكيپ نظارت سيار به بررسي وضعيت محورها و ارائه گزارش به ستاد مديريت مي پرداختند.

گفتني است در اين مراسم مهندس عباسعلي مرادي معاون مديركل و رييس اداره راه وشهرسازي نيشابور به نمايندگي روساي شهرستان و محمدباقر مرادي راهدار نمونه اداره راه وشهرسازي احمد آباد به بيان پيشنهادات و خاطرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار