روشی موثر برای برطرف کردن "زردی دندانها"

دو عامل بر تغییر رنگ دندانها موثر است عوامل درونی مانند سن و مصرف داروهایی که باعث تغییر رنگ دندانها می‌شوند از جمله تتراسایکلین و آموکسی سیلین و عوامل بیرونی ایجاد کننده رنگ مثل چای، قهوه، دخانیات، نوشابه و مواد رنگی دیگر.

دکتر بهزاد فرخ‌زاد دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: 2 عامل بر تغییر رنگ دندانها موثر است عوامل درونی مانند سن و مصرف داروهایی که باعث تغییر رنگ دندانها می‌شوند مانند "تترا سایکلین" و "آموکسی سیلین" و عوامل بیرونی ایجاد کننده رنگ مثل چای، قهوه، دخانیات و نوشابه. 

دکتر فرخ‌زاد اظهار کرد: برای سفیدی دندانها لازم است که فرد به طور مرتب مخصوصا بعد از استفاده از خوراکی‌هایی که رنگی هستند مسواک بزند البته مسواک زدن سخت و شدید نه تنها تأثیری بر سفیدی دندان ندارد بلکه بر مینای دندان اثر می‌گذارد. 

دکتر فرخ‌زاده با بیان اینکه هر 6 ماه یا 1 سال یکبار باید دندانها توسط دندانپزشک "جرم‌گیری" شوند افزود: استفاده از خمیر دندانهای جرم‌گیر به علت مواد ساینده‌ای که دارند اصلا توصیه نمی‌شوند. 

دکتر فرخ‌زاد در پایان تصریح کرد: بهترین و متداولترین روش سفید کردن دندانها "بلیچنیک یا سفید کردن دندانها" به وسیله آب اکسیژنه و مواد مشابه دیگر است. بلیچینگ را با 2 روش مورد استفاده قرار می‌دهند در یک روش ژل مخصوص با غلظت پایین به بیمار داده می‌شود و بیمار در منزل ژل را مورد استفاده قرار می‌دهند و در روش دوم ژل مخصوص بیلچینگ با غلظت بالاتر توسط دندانپزشک به کار می‌رود. در هر دو روش سفید کردن، دندانها 2 تا 4 درجه روشن‌تر می‌شوند و چنانچه فرد بهداشت دندان خود را رعایت کند اثر سفیدی دندان چند سال به روی دندانها باقی می‌ماند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار