به 200هکتار از باغات میوه بخش لاریجان آمل براثرسرمازدگی خسارت وارد شد.

بخشدارلاریجان شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: سرمازدگی ناشی از بارش برف ویخ زدگی چند هفته گذشته حدود 200هکتار از باغ های درختان سیاه ریشه بخش کوهستانی لاریجان شهرستان آمل خسارت سنگینی کرد.

فضلی گفت:سرمای شدید که بیشتر در مناطق پایین دست بخش کوهستانی لاریجان بوده باغهای پراکنده درختان گردو،گیلاس های زودرس را از 40 تا 100درصد خسارت وارد کرد.

وی افزود:این سرما زدگی و خسارت اکنون باغات،بیش از 15 روستای بخش لاریجان را شامل می شود.

بخشدارلاریجان تصریح کرد:میزان ارزش ریالی خسارت وارده به باغ های سیاه ریشه بخش لاریجان آمل توسط کارشناسان کشاورزی لاریجان در دست بررسی است.

فضلی ادامه داد:امسال با توجه به گرمای هوا که در اواخر فصل زمستان پارسال وفرودین ماه امسال دربخش لاریجان،بسیاری از درختان سیا ریشه این بخش شکوفه باز کرده و حتی میوه داده بودند که با سرمای شدید و یخ زدگی با کاهش دمای هوا دچار خسارت شدید شد.

بخشدار لاریجان گفت:بسیاری از این باغداران به غیر از فعالیتهای کشاورزی، عملا فعالیتی ندارند و با توجه به بیمه نبودن بیشتر باغات درخواست حمایت از ستاد حوادث غیرمترقه استانداری مازندران را دارند.

فضلی،سطح زیر کشت باغات میوه از گونه های درختان سیاه ریشه ای را در بخش کوهستانی لاریجان آمل حدود شش هزار هکتار اعلام کرد و گفت:بخش کوهستانی لاریجان آمل در تولید میوه درختان سیاه ریشه یکی از مناطق مهم ومستعد کشور است/س.

برچسب ها: خسارت ، آمل ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.