مدیرکل بودجه استانداری کرمانشاه افزایش درآمد سرانه و کاهش نرخ بیکاری را مهمترین اهداف برنامه های اقتصادی استان کرمانشاه عنوان کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

بابک دلفانی  گفت: درآمد سرانه استان 40 میلیون ریال و میانگین این رقم در کشور 60 میلیون ریال است و رتبه21 را از این حیث در استان داریم.

دلفانی همچنین با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سفر به استان کرمانشاه به نرخ بالای بیکاری استان اشاره داشتند و خواستار تلاش بیشتر برایرفع این مشکل شدند.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه در سال 1392 رتبه سوم بیکاری را در کشور داشته است.

دلفانی با بیان اینکه برنامه های اقتصادی استان با دو هدف افزایش درآمد سرانه و کاهش نرخ بیکاریتدوین شده،عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه ها توسعه تجارت خارجی استان است که در این راستا افزایش صادرات از مرزهای استان به 10 میلیارد دلار پیش بینی شده و جهت تحقق آن راهکارهایی از جمله ایجاد زیرساخت در مرزها و ایجاد بازارچه های جدید مرزی از جمله تیله کوه و سومار مد نظر است.

وی توسعه بخش صنعت را از دیگر برنامه های اقتصادی استان برشمرد و با اشاره به هدف گذاری ایجاد 48 هزار شغل جدید صنعتی در استان، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز این بخش و اختصاص کمک های فنی اعتباری را از راهکارهای توسعه بخش صنعت استان دانست.

برچسب ها: کرمانشاه ، سرانه ، اهداف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.