چراغ شاخص "بورس" سبز شد/ برتری تقاضا در اکثر نمادها

در جریان معاملات امروز سهام در بورس اوراق بهادار تهران، ضمن برتری تقاضا در اکثر نمادهای بورسی، شاخص با روند افزایشی به مرز ۷۴ هزار واحد نزدیک شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بازار سهام از دقایق ابتدایی معاملات امروز با روند افزایشی و حداکثری تقاضا در اکثر نمادهای بورسی و فرابورسی کار خود را آغاز کرد و اکنون با افزایش بیش از 327 واحدی به مرز کانال 74 هزار واحد بازگشته است.
 
 
در معاملات امروز، شرکت‌های بانکی، تجهیزاتی و دیگر نمادها با برتری تقاضا به کار خود ادامه داده و تأثیر مثبت بر شاخص گذاشتند.
 
 روز گذشته برخی کارشناسان بازار سرمایه از تأثیر مثبت تزریق نقدینگی جدید در بازار سهام خبر داده و گفته بودند دولت ضمن این کار باید اقداماتی از جمله شفافیت اطلاعاتی در بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرده و برای ابهام‌زدایی از روند سرمایه‌گذاری‌ها و برای تعادل در ذهن بازار پول و سرمایه نرخ سپرده سود بانکی را کاهش دهد.
 
در این باره مدیرعامل فرابورس نیز تأکید کرده بود که حمایت دولت تنها به تزریق نقدینگی به بازار سهام ختم نشده و باید در خصوص صنایع بزرگی همچون پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نرخ سود سپرده‌های بانکی شفاف عمل کند و پیش از اتخاذ تصمیمات، اثرات آن را در بازار سهام بسنجد تا این بازار تحت تأثیر منفی قرار نگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار