مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: هر سال در آغاز فصل بهار کارشناسان شبکه مراقبت، مزارع گندم را تحت نظر دارند و امسال نیز تعداد 16 اکیپ با همراهی 15کارشناس، وضعیت مزارع گندم را تحت کنترل و مراقبت دارند.

 

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، مهندس عفیفی گفت: تعداد 9 اکیپ از طرف دستگاه های دولتی و 7 اکیپ هم از طرف بخش خصوصی، کار نظارت را آغاز کرده اند و به طور روزانه وضعیت مزارع گندم شهرستان را کنترل می کنند و گزارش روزانه را تحویل جهاد کشاورزی می دهند.

وی افزود: آفات سن گندم، هم اکنون در حال ورود به میان مزارع گندم است و برای مقابله با آن تمام مالکان اراضی ساماندهی شده اند تا با کنترل میزان ورود و ریزش سن مادر، زمان مناسب برای سم پاشی تعیین و در یک فرصت سه تا چهار روزه که مرحله مهمی است کشاورزان سم پاشی را شروع کنند.

مهندس عفیفی افزود: حدود یک هزار و 100 دستگاه سم پاشی (دستگاه توریولانر) در اختیار کشاورزان شهرستان است ولی با توجه به گستردگی وسعت جغرافیای مزارع بیجار که بیشترین وسعت جغرافیای استان را دارد نیاز بیشتری به وسایل سم پاشی وجود دارد تا در فرصت مناسب، سم پاشی به اتمام برسد و خسارات کمتری بوجود آید

.وی گفت: به طور مرتب، فعالیت اکیپ های ناظر، تحت نظارت و کنترل روزانه قرار دارد و این اکیپ ها در برابر اقدامات خود حتی بعد از برداشت گندم نیز مسوول و پاسخگو هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار بیان کرد: با تلاش اکیپ های ناظر و همکاری کشاورزان، گندم سال زراعی گذشته با کمترین افت (2 درصد) برداشت شد که در نوع خود و در مقایسه با شهرستان های همجوار بی نظیر بود./س
 

برچسب ها: کنترل ، مزارع ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.