دامادی در نطق میان ‌دستور:

عده‌ای به دنبال ابزار ساختن از سیاست خارجی برای سیاست داخلی‌اند

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: قطعاً برای حل تمام مشکلات، عزم سیاسی برای واقع‌گرایی نه در شعار، نیاز است، اما واقع‌گرایی از لحظه‌ای شروع می‌شود که بجای برشمردن دستاوردها، از خطاها بگوییم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،" محمد دامادی" نماینده مردم ساری در مجلس در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با تاکید بر موضوع هسته‌ای کشور، گفت: عده‌ای به دنبال ابزار ساختن از سیاست خارجی برای سیاست داخلی‌اند، توافقنامه ژنو با اجماع مقامات ارشد نظام بدست آمده، اما عده‌ای می‌کوشند تا آن را سیاه جلوه داده و از همه دستاوردهای آن چشم‌پوشی کنند.
 
دامادی اضافه کرد: کسانی که طی سال‌های اخیر بر همه کاستی‌ها و هزینه‌زایی‌ها چشم خود را بسته‌اند، امروز از گشودن فضا برای بحث کارشناسی درباره مذاکراتی محرمانه حرف می‌زنند، آنها به اندازه کافی بابت عملکرد گذشته خود زیر فشار، سوال و مواخذه جامعه هستند و لازم نیست  بیش از این خود را جلوی  اراده اکثریت مردم قرار دهند، به جای این باید از گذشته خود درس بگیرند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس ، اظهار داشت: دستگاه بروکراتیک  سنگین دولتی از پس مشکلات موجود به تنهایی بر نمی‌آید و از سوی دیگر چند بحران اساسی کشور را تهدید می‌کند که از جمله آن می‌توان به مشکلات زیست‌محیطی، فساد سیستماتیک و مشکل اشتغال اشاره کرد.
 
دامادی با اشاره به مشکل بیکاری در منطقه ، گفت: قطعاً برای حل تمام مشکلات عزم سیاسی برای واقع‌گرایی نه در شعار، نیاز است، اما واقع‌گرایی از لحظه‌ای آغاز می‌شود که بجای برشمردن دستاوردها از خطاها بگوییم.

وی تاکید کرد:هیچ دولتی حتی اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی بدون مردم سازمان‌یافته از پس مشکلات کشور برنخواهد آمد، از این‌رو باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم آزادانه بیاندیشند و سرمایه را به کار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: متاسفانه مازندران فقط روی سبزی و خوش‌آب‌ و هوایی خود را به مردم چشانده، حال چرا در کنار پرگویی از این قصه‌ها، چرا از غصه‌ها گفته نمی‌شود؟ چرا نمی‌گویند زمین‌خواری، تخریب جنگل و آلودگی آب، زیست‌محیط را به نابودی کشانده است؟ چرا به بهره‌وری اندک کشاورزی و سرمایه‌گذاری نامناسب اقتصادی در مازندران اشاره نمی‌کنند؟ چرا از بیکاران نمی‌گویند؟ چرا نمی‌گویند یک‌سوم سرمایه‌گذاری مازندران در داخل شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود، اما بسیاری از شهرک‌ها دارای جاده، آب و برق مناسب نیستند؟

دامادی افزود: برای ایجاد فرصت اشتغال در سال گذشته 542 واحد صنعتی برای سرمایه‌ در گردش استان به صندوق توسعه معرفی شده‌اند، اما تنها 29 واحد موفق به دریافت اعتبارات شده‌اند، حال آیا تمسخر‌آمیز نیست کشاورزان استان پشت در اتاق مدیران برای تهیه ابزار کشاورزی بایستند؟ چگونه می‌شود وزیر نسبت به کشته شدن 70 جوان ساروی در جاده منطقه بی‌تفاوت باشد؟

این نماینده مجلس اضافه کرد:چگونه می‌شود در مرکز استان مازندران با پتانسیل بسیار بالا از داشتن جاده کمربندی ساده محروم باشد و اکنون هم روند اجرای آن به کندی اجرا شود؟ آیا ناراحت کننده نیست که شهرستان میاندرود حتی از داشتن یک بیمارستان ابتدایی محروم باشد؟ از این‌رو خواست شهروندان استان مازندران تبدیل منطقه توریستی فرح‌آباد به منطقه آزاد تجاری است و به نظر اکنون زمان سپاس از مردم برای حضور در انتخابات فرا رسیده است. آیا تدبیر دولت ایجاب نمی‌کند که اسکله توریستی فرح‌آباد برای توسعه تجاری استفاده شود؟ آیا در میان مشکلات مازندران شایسته است که همه وظیفه مسئولان لابی برای گماردن منشی مقابل مدیرکل فلان اداره باشد.


عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تهران- شمال، کمربندی بابل، اصلاح کمربندی نکا و فرودگاه نوشهر از مطالبات مردم مازندران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار