استاندار اردبیل گفت: مدیریت جهادی در عرصه اشتغال، کارآفرینی و رونق اقتصادی یک ضرورت جدی و حیاتی است که باید همواره ذهن مسئولان را به خود معطوف کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی اظهار داشت: کار اصلی دولت حمایت از سرمایه‌گذار است و سرمایه‌گذاران نباید در لا‌به‌لای چرخ دنده‌های بروکراسی اداری له شوند.

وی گفت: پرداخت‌های بی‌رویه در هدفمندی یارانه‌ها تعطیلی طرحها را سبب شده و جامعه باید با تلاش بیشتر از وضعیت رکود خارج شود.

استاندار اردبیل مبلغ پرداختی یارانه هر ماه در استان اردبیل را 550 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم نه تنها نقشی در تولید و اشتغال نداشته بلکه در تشدید گرانی مؤثر بوده است.

خدابخش به اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت وابسته به نهاد رهبری به استان اشاره کرد و ادامه داد: کارآفرینان و مجریان طرح‌های تولیدی فاقد تمکن مالی می‌توانند با دریافت این تسهیلات نسبت به اجرای طرح‌های خود اقدام کنند.

وی کشاورزی و گردشگری را دو زمینه مهم توسعه استان دانست و گفت: به سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری تسهیلات بانکی با سود 15 درصد و همچنین هشت درصد یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

استاندار در ادامه بیان کرد: درد اردبیل این است که در 50 سال گذشته یک واحد تولیدی بزرگ در این استان احداث نشده و امروز باید برای توسعه استان گام‌های بلندی برداشته شود.

وی وضعیت اقتصادی دولت را رو به بهبود توصیف کرد و یادآور شد: استان سهم و نقش خود را در توسعه و آبادانی گرمی ادا می‌کند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، مدیریت ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.