طبق آمار های سازمان بهداشتی، میزان افراد سرطانی در کشور های در حال توسعه تا سال ۲۰۱۵ هر ساله ۱۰ میلیون نفر افزایش می یابد. این در حالی است که شیوه های زندگی در حال تغییر است. اکثر کشور های در حال توسعه، دارای متخصصان کافی در این زمینه یا دستگاه های رادیو تراپی نیستند تا بتوانند به طور موثر و ایمن با بیماران سرطانی خود تعامل کنند

 
  


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز یزد

در حدود ۱۵کشور آفریقایی و چند کشور آسیایی، حتی یک دستگاه رادیو تراپی نیز وجود ندارد. آژانس بین المللی انرژی اتمی در این زمینه برای کمک به کشور ها، برنامه هایی را تدارک دیده است. هم چنین از تکنیک های هسته ای در ساخت داروهای هسته ای نیز استفاده می شود

سرپرست مرکز پرتودرمانی یزد گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد بیماران متقاضی پرتودرمانی این مرکز از استان‌های مجاور به یزد مراجعه می‌کنند.

علی بوذرجمهری با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مرکز در سال گذشته برای پذیرش و درمان 630 بیمار برای رادیوتراپی با روش کبالت‌تراپی و فنون و الکترون اظهار داشت:قریب 40 درصد بیماران از استان‌های مجاور به این مرکز مراجعه کرده‌اند.


وی پیگیری خرید و انتقال دستگاه شتاب‌دهنده انکور به ارزش تقریبی 230 میلیارد ریال به مرکز، طراحی و اجرای ساختمان با دو بونکر و قسمت ادرای به مساحت تقریبی1500 مترمربع با 40 درصد پیشرفت کار، تعمیر و نگهداری دستگاه شتاب‌دهنده نیتون به طوری که خواب دستگاه بیش ازسه ماه در سال شد را از مهم‌ترین اقدامات مرکز پرتو درمانی در سال گذشته برشمرد.

بوذرجمهری،اصلاح سیستم خنک‌کننده دستگاه نیتون، تعمیر و نگهداری دستگاه سیمولاتور به طوری که خواب دستگاه کمتر از یک ماه در سال شد را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: ارتقای تعداد تخت شیمی درمانی بهپنج عدد، پذیرش و درمان 630 بیمار برای رادیوتراپی با روش کبالت‌تراپی و فنون و الکتروناز دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز است.

سرپرست مرکز پرتو درمانی رمضان‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته پذیرش و درمان 200 بیمار برای شیمی درمانی در این مرکز انجام شده است، افزود: از دیگر اقدامات انجام شده، راه‌اندازی سیستم مولدینگ است به نحوی کهقریب به اتفاق بیماران شیلد اختصاصی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: درآمد تقریبی سال 89 این مرکز 4 میلیارد و 600میلیون ریال بود و هزینه‌های آنبه بالغ بر یک میلیارد و800 میلیون ریال رسیده است.

بوذرجمهری ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های مرکز پرتو درمانی یزد،جذب کمک‌های نقدی مردم برای پرداخته هزینه بیماران بی‌بضاعت به مبلغ 80 میلیون ریال و تخفیف دانشگاهی بوده که به طور متوسط شامل 30 درصد بیماران و تقیریبا 20 درصد فرانشیز شده است. 

برچسب ها: پرتو درمانی ، یزد ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.