یک استاد دانشگاه گفت: این مایه فخر جامعه ایران است که زنان به دنبال علم هستند و افزایش حضور زنان و دختران در دانشگاه‌ها نویدبخش داشتن مادران خوب در آینده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، شمس‌السادات زاهدی استاد نمونه دانشگاه در همایش ملی "زنان؛ نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" گفت: متاسفانه زنان مانند مردان در جامعه دارای فرصت مساوی نیستند و واقعیت این است که هرجا زنان براساس نیاز فردی خود گام برمی‌دارند موفق هستند اما هر جایی که در آن پای نظام و جامعه در حوزه زنان باشد اقدامی صورت نگرفته است.

زاهدی تصریح کرد: زنان به داشتن نقش‌های نظارتی اکتفا نمی‌کنند و می‌خواهند با حضور در عرصه‌های سیاسی توانمندی‌های خود را اثبات کنند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: این مایه فخر جامعه ایران است که زنان به دنبال علم هستند و افزایش حضور زنان و دختران در دانشگاه‌ها نویدبخش داشتن مادران خوب در آینده است.

وی تاکید کرد: حضور زنان در محیط‌های علمی و اجتماعی واقعیتی انکارناپذیر است و عملکرد زنان نشان از گذر آنان از نقش تبعیتی دارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما چه بخواهیم چه نخواهیم نگاه زنانمان عوض شده و تغییر پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: اگرچه تخصیص سرمایه به حوزه زنان گام بلندی است اما به نظر ما بدون تغییر سهمیه چنانچه معنای گزینش شایسته‌گزینی باشد زنان می‌توانند جایگاه خود را در جامعه تثبیت کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ذکورت الزاما با شایستگی قرابت ندارد چنانچه شاهدیم در قانون اساسی چیزی به عنوان مرزبندی جنسی وجود ندارد لذا بد نیست قانون اساسی را با دقت بخوانیم.

زاهدی تاکید کرد: شورای برابری‌های اجتماعی باید در زمینه جنسی تشکیل شده و نتایج آن نیز پایش و منتشر شود.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که عدالت در کشور در تمام ابعاد توزیع شود و عدالت مراوده ای، اطلاعاتی و جنسیتی از بین رفته و این سبک کوتاه‌تر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: واقعیت ، زن ، اقدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار