رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در بازدید از پروژه های منطقه عباس آباد کارکرد این منطقه را برای شهر تهران حیاتی عنوان و بر حفظ رویکرد جهادی برای حفظ و توسعه این پهنه تأکید کرد.

 به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد حقانی عضو و رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، هیئت همراه و مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در بازدیدی مشترک وضعیت بوستانها، فضاهای فرهنگی و تفریحی و پروژه های این منطقه را بررسی کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید از پهنه گردشگری منطقه عباس آباد شامل بوستان های نوروز، اکو پارک ، شهر گل ، اسکیت پارک، آسمان نما، بوستان بنادر، بوستان آب و آتش و پل طبیعت بازدید به عمل آورده و در خصوص شیوه های حفظ و توسعه فضای سبز ، نگهداری از بوستان ها، تکمیل پروژه های در حال ساخت و نیز استفاده از توان بخش خصوصی نکاتی را یادآور شد.

حقانی ظرفیت ها واستعداد منطقه عباس آباد را منحصر به فرد عنوان کرد و افزود: با توجه به شاخصه های این منطقه می توان از توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری و مشارکت و اجرایی کردن طرح ها و پروژه های منطقه عباس آباد بیش از پیش بهره برد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: کارکرد منطقه عباس آباد با توجه به فضای سبز، زیرساخت های گردشگری و تفریحی و فرهنگی برای شهر تهران حیاتی است، چهار تپه لویزان، عباس آباد، پردیسان و چیتگر را جزو ذخایر اکولوژیکی مهم تهران هستند واگر این تپه ها از دست بروند یا دچار ساخت و ساز شوند، تجدید پذیر نیستند و میراث طبیعی مهمی در تهران از دست رفته است.
وی با اشاره به دیدار اعضای شورا و مدیران شهری با مقام معظم رهبری تصریح کرد: تفکر و اندیشه زیربنا و حلقه اول کار و مدیریت جهادی است. مدیریت جهادی یعنی مدیریت مبتنی بر طرح و برنامه، عقلانیت که به مردم خدمت می کند و عملکردش شجاعانه است و آثار ماندگاری در شهر برجای می گذارد.

عضو شورای شهر تهران خواستار آن شد تا مجموعه شهرداری تهران با حمایت شورای شهر در اجرای طرح و برنامه های شهری به هیچ وجه از طرح‌های جامع و تفصیلی عباس آباد جدا نشوند و اجازه ندهند سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی خلاف منافع زیست محیطی پایدار در این محدوده ساخت و ساز و دخل و تصرف کنند .

اردشیر نوریان، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد نیز در جریان این بازدید خاطرنشان کرد: همه پروژه های اجرا شده شرکت نوسازی بر اساس طرح جامع و تفصیلی این منطقه طراحی و اجرا شده و در صورت تأمین اعتبارات مناسب می توانیم در کنار بهره برداری از پروزه های شاخص قدمهای جدی برای اجرای طرح های بزرگ در آینده برداریم.

وی تصریح کرد: مسئولیت اصلی این شرکت و مدیریت شهری تبدیل این منطقه به یک پهنه سبز فرهنگی بر اساس نگاه رهبر انقلاب و اسناد بالادستی نظیر طرح جامع است که موجب شده این بخش از تهران از حالت بایر و بلا استفاده به یک قطب گردشگری و فرهنگی تبدیل شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: کارکرد ، شهر ، حیاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار