رییس اتاق اصفهان از تقویت بخش بین الملل این اتاق خبر داد و گفت:اصفهان با توجه به قدمت تاریخی و تاثیرگذار در تمدن ایران ،همواره جایگاه ویژه ای در نزد کشورها داشته و از این رو فعالیت های بین المللی اتاق اصفهان تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،خسرو کسائیان در سی و نهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:با توجه به فعالیت های دولت جمهوری اسلامی برای توسعه روابط خارجی با اعزام و جذب هیات های تجاری می تواند نقش موثرتری در اعتلای اقتصاد استان و کشور داشته باشد.

رییس اتاق اصفهان اعزام هیات های تجاری اتاق اصفهان به سایر کشورها را سبب برقراری ارتباطات تجاری بین فعالان اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت: اتاق اصفهان بر اساس بازارهای هدف صادراتی خود اقدام به تنظیم برنامه اعزام هیات های تجاری در سال جاری کرده است.

کسائیان از پذیرش 31 هیات تجاری و اعزام چهار هیات تجاری در سال 92 توسط اتاق اصفهان خبر داد و گفت:در سال جاری تلاش می شود که 10 هیات اقتصادی به کشورهای هدف اعزام شود.

وی با اشاره به درآمد اتاق اصفهان از محل واحدهای تولیدی که کارت بازرگانی را در شهر دیگری دریافت می کنند گفت:بر اساس مصوبه اتاق ایران از محل یک در هزار فروش این شرکت ها که اتاق ایران آنرا 40درصد دریافت می کند که به ترتیب 30 درصد به اتاق اصفهان ،30 درصد به اتاق صادرکننده کارت و 40 درصد به اتاق ایران اختصاص می یابد.

«ابوالقاسم سرتیپی»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان توجه اقتصادی به طرح های فرودگاه اصفهان در راستای جذب توریست را خواستار شد و گفت:ساخت بخش ویژه بازرگانان (cip) در فرودگاه اصفهان اقدام موثر در راستا توسعه فعالیت های اقتصادی استان است.

وی شاه بیت فعالیت اتاق اصفهان را تقویت روابط برون مرزی فعالان اقتصادی استان برشمرد و گفت:اتاق باید در بخش بین الملل تقویت شود تا شاهد افزایش تجارت استان با سایر کشورها باشیم.

«مرتضی بیشه»رییس کمیسیون آموزش و پژوهش های کاربردی اتاق اصفهان با تشریح نتایج سفر هیات های اعزامی اتاق گفت:ایجاد ذهنیت جدید برای فعالیت های روزمره و همچنین مطالعه عملکرد اتاق های بازرگانی پیشرو در تجارت جهانی از جمله نتایج بازدید از اتاق استانبول بود.

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:استان اصفهان برای توسعه صنعت گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت های حمل و نقل ،اقامت و مراکز خرید و سرگرمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بررسی نتایج سفر های اعزامی هیات های اقتصادی اتاق اصفهان در سال های گذشته خواستار شد وگفت:پیگیری نتایج این سفر ها می تواند به توسعه روابط تجاری با کشورهای مورد هدف استان بیانجامد.

رنجبران نبود دیپلماسی فعال اتاق های بازرگانی با همتایان خارجی خود را یکی از نقاط ضعف این تشکل ها برشمرد و گفت:اتاق های بازرگانی باید در دیپلماسی بین المللی برنامه دقیق و منسجمی را دنبال کنند.

وی خاطر نشان کرد:اتاق بازرگانی با دیپلماسی فعال می تواند تحریم های اقتصادی را خنثی سازد .

رنجبران هچنینی خواستار ایجاد بخش برنامه ریزی و کنترل برنامه در اتاق اصفهان شد و گفت:برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد اتاق می تواند نقش مهمی در اعتلای اتاق و فضای اقتصادی استان داشته باشد.

«مصطفی حجه فروش»رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این جلسه از پیگیری فاز دوم سند توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت:در مرحله نخست وضعیت موجود و مزیت های کشاورزی و صاران محصولات آن به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به موضوع یک در هزار فروش بنگاههای اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی گفت:مطالعاتی برای دریافت یک در هزار سود به جای یک در هزار فروش در دست بررسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره فیلم های مستند اصفهان به مناسب هفته نکوداشت اصفهان خبر داد و گفت:کمیسیون کشاورزی اتاق در بخش آب ومحیط زیست این جشنواره نمایندگانی معرفی کرده است./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.