یک تولیدکننده فرش دستباف با اشاره به نامناسب بودن وضعیت تولید فرش دستباف کرمانشاهی، خواستار چاره اندیشی مسئولین برای جلوگیری از نابودی این فرش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

الهام یاقوتی گفت : فرش دستباف از زوایای گوناگون مورد توجه است و از یک سو نشان از فرهنگ کهن ایرانیان دارد و از دیگر سو می تواند نقش مهمی در اشتغال زایی داشته باشد.

این تولیدکننده فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف کرمانشاه حال و روزخوبی ندارد،افزود: این مسئله تا جایی است که به جرات می توان گفت که فرش کلیایی به فراموشی سپرده شده و این مسئله بیش از هر چیز به علت نبود کارخانه ریسندگی در استان است.

یاقوتی با اشاره به اینکه بیشترین پشم تولیدی در استان کرمانشاه از نژاد سنجابی است، بیان داشت : این نژاد بهترین نژاد پشم است و به علت نبود کارخانه ریسندگی در استان همه پشم تولیدی به استان های تهران و تبریز صادر می شود و انواع نامرغوب آن با چند برابر قیمت به استان برگردانده می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود استان کرمانشاه 35 هزار قالیباف دارد که حدود 60 درصد آن ها بی سرپرست، بدسرپرست و یا خود سرپرست هستند و حدود 13 هزار نفر آن ها تحت پوشش بیمه قرار دارند که خدمات زیادی هم عایدشان نمی شود.

یاقوتی نبود آموزش برای تولید با کیفیت، نبود کارخانه ریسندگی و رنگرزی، نبود تسهیلات متناسب با شرایط بافندگان قالی، مشکل فروش فرش های تولیدی و... را از اصلی ترین مشکلات قالیبافان کرمانشاهی دانست./س


برچسب ها: کرمانشاه ، فرش ، خوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.