وزیر دفاع با اشاره به اینکه بیمارستان محب به عنوان یک برند و نگاه مدیریتی متفاوت به امر درمان‌گری و بیمارستانی مطرح است گفت: راهبرد اساسی در نیروهای مسلح این است که موثرترین خدمات را در بالاترین کیفیت و کمترین هزینه‌ها برای شاغلین و بازنشستگان که فرقی هم برای ما ندارند ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین دهقان وزیر دفاع در آیین افتتاح مرکز درمان سرطان، ویژه نیروهای مسلح در بیمارستان "محب کوثر" با تبریک روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشکر از دست‌اندرکاران مجموعه بیمارستان محب اظهار داشت: از آغازین روزهای شکل‌گیری بیمارستان محب اول برنامه‌ریزی این مرکز به عهده گرفته شد و امروز شاهد به بار نشستن جوان‌های خوبی در این مسیر و بالندگی در آن هستیم.

وزیر دفاع افزود: جا دارد از مرحوم غفاریان و مهندس جراحی که از روز اول در این مسیر حضور داشتند تشکر کنیم.

سردار دهقان تصریح کرد: محب به عنوان یک برند و نگاه مدیریتی متفاوت به امر درمان‌گری و بیمارستانی در سطح ملی مطرح است و در سطح منطقه و فرامنطقه نیز می‌تواند به عنوان یک برند حضور خود را تثبیت کند، لذا اگر ایده‌ای دوران شکل‌گیری و مسیر خود را طوری طی کند که پتانسیل و ظرفیتی ایجاد شود حرکت رو به جلوی خود را تسهیل می‌کند.

وی گفت: امر درمان در سطح ملی یک فرآیند است و همه قسمت‌های این فرآیند نقش خود را آنگونه که شایسته است باید ایفا کنند، لذا می‌توانیم به اقتصاد درمان، درمان موثر و مراکز درمانی کارآمد دست یابیم.

وزیر دفاع افزود: نباید منتظر ماند تا عدم سلامت به وضعیت بحرانی برسد تا آن را درمان و یا کنترل کنیم، این فرآیند مدیریت می‌خواهد و باید خودش را در موضع کلان سیاست‌گذاری و حمایت و هدایت قرار دهد و برمبنای استانداردها پذیرفته شده می‌تواند سطح قابل قبولی از خروجی را داشته باشد.

سردار دهقان اظهار داشت: وزارت بهداشت ما باید به این سمت برود که خودش را در این جایگاه قرار دهد لذا تا زمانی که درگیر مسائل و مدیریت بیمارستان‌ها باشد قطعا نمی‌تواند در این جایگاه قرار گیرد و اساسا استانداردسازی و ارتقا ایجاد نمی‌شود.

وی وزیر دفاع درباره اقتصاد درمانی تصریح کرد: باید تلاش شود مراکز درمانی ما با وجدان کاری فرد و مرکز، طوری به متقاضی خدمت خدمات ارائه کند که ضمن بهره مناسب هزینه‌ها نیز برای متقاضی قابل تحمل و درمان و هزینه متناسب باشد.

سردار دهقان گفت: می‌توان به گونه‌ای مراکز را به درستی مدیریت کرد که هزینه‌ها را کاهش و کارایی و رضایت دریافت کننده خدمت را ارتقا داد لذا امروز بیمارستان محب نمونه عملی از این نگاه به درمان در کشور است.

وی وزیر دفاع افزود: امروز در محب می‌توانیم به عینه ببینیم چگونه با هزینه‌های پایین خدمات درخور و مناسبی را می‌توان ارائه کرد، لذا محب خودش را مجموعه‌ای غیرانتفاعی می‌داند که مالکی هم ندارد و از لحاظ کمی و کیفی به طور مناسب هزینه می‌کند و انشالله این کار ادامه یابد.

سردار دهقان وزیر دفاع اظهار داشت: راهبرد اساسی ما در نیروهای مسلح این است که موثرترین خدمات را در بالاترین کیفیت و با آسان‌ترین راه‌ها و کمترین هزینه‌ها برای شاغلین و بازنشستگان که فرقی هم برای ما ندارند ارائه دهیم.

وی وزیر دفاع تصریح کرد: خرید خدمت راهبردی و کمک کردن به مراکزی که می‌توانند در زنجیره ارائه خدمت به همکاران ما خدماتی ارائه کنند حتما مورد توجه قرار می‌گیرد و این همکاری در سایه همین نگاه راهبردی است.

سردار دهقان گفت: آنچه مهم است اعمال مدیریت علمی در فرآیند درمان است تا موضوعات و موارد خاصی استخراج شده و بر روی آنها تمرکز شود.

وی وزیر دفاع خاطرنشان کرد: اگر پیشگیری بهتر از درمان است در درمان نیز باید از آسان‌ترین راه‌ها شروع کرد و به راه‌های پیچیده رسید لذا هم حفظ سلامت و هم کاهش نگرانی درباره درد مهم است و انشالله برای هیچ مومن علاقمند به اهل بیت (ع) شاهد هیچ دردی نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دست ، بیمارستان ، محب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار