رئیس پلیس آگاهی ناجا در مورد حضور بانوان در صحنه هاي جرم اظهار داشت:نحوه حضور بانوان در چهار چوب شرع و ضوابط قانوني و متناسب با شرايط خاص آن صحنه به طوري كه از چهارچوب عدول نشود،بلامانع است.

سردار بتولي ،رييس پليس آگاهي ناجا در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در خصوص جايگاه زن در پليس آگاهي تصريح كرد: بانوان به سه شكل باسه نوع جايگاه در آگاهي مشغول به كارند ؛به طوري كه دربرخي كارهاي تخصصي از جمله آزمايشگاه  شيمي و جنايي بايد از وجود بانوان  متخصص استفاده كرد.

وي افزود: زنان در پليس آگاهي از نيروهاي ارزشي محسوب مي شوند .در بعضي از صحنه هاي جرم كه در ارتباط با مجرمان زن ضرورت پيدا مي كند،از بانوان به عنوان كارشناس استفاده مي شود.

سردار بتولي با بيان اينكه درپليس آگاهي نگاه جنسيتي وجود ندارد ،تصريح كرد: بانوان درروابط عمومي و كارهاي اداري فعاليت چشمگيري دارند.خوشبختانه بانوان همكار علي رغم مشكلات خاص اما با انگيزه بالا به خدمت شاهد حضور موثرشان هستيم البته گاها مشكلاتي ايجاد مي شود .

وي در مورد حضور بانوان در صحنه هاي جرم اظهار داشت:نحوه حضور بانوان در چهار چوب شرع و ضوابط قانوني و متناسب با شرايط خاص آن صحنه به طوري كه از چهارچوب عدول نشود،بلامانع است.

*سال 92؛بالاترين ميزان كشف جرايم خشن در سالهاي پس از ادغام / نرخ قتل در ايران  5/2است

سردار بتولي ،رييس پليس آگاهي با بيان اينكه در كشف جرايم خشن رشد چشمگيري داشتيم، تصريح كرد:درمجموع درسال 92ما بالاترين ميزان كشف را در طول عمر آگاهي داشتيم و به بالاي 88درصد رسيد.

وي با بيان اينكه نرخ قتل به كمترين حد ممكن رسيد ،خاطر نشان كرد: در طول سالهاي پس از ادغام آمار قتل در هر100 هزار نفر به 2/5 نفر رسيد كه آمار كاملا شفافي است و اين حاكي از فرهنگ بالاي ملت ايران است در حاليكه در بعضي از كشورها نرخ قتل در جهان بالاي 15درصد است .

اين مقام انتظامي تصريح كرد: در ايران نرخ قتل 2/5 بوده كه نقطه افتخاري در پليس است كه توانسته نسبت به فرهنگ غني اجتماعي و اقدامات تخصصي ويژه؛ امنيت را به ارمغان بياورد و باكشف بالايي كه دارد ترس از اقدام به قتل را در افراد مستعد افزايش بدهد.

وي در خاتمه خاطرنشان كرد: در ساير جرايم هم در مجموع سال موفقي را داشتيم .

انتهای پیام/
برچسب ها: سردار ، بتولی ، حوادث ، دستگیری ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار