نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش زنان در فرآیند تربیتی و شکل گیری خانواده اثرگذارترین است.

ˈ فاطمه رهبرˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: امروز زنان علاوه بر فعالیت های اساسی در جامعه در بخش های مختلف، نقش مهمی در ایجاد آرامش و آسایش برای همسر و فرزندانشان دارند.

وی با اشاره به پیام رهبری، رفع بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را در ساده زیستی، ایثار، انفاق و ...عنوان کرد و گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین نمونه برای زنان و مردان مسلمان، ازدواج ارزشی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بوده که سیره الهی در آن بخوبی قابل مشاهده است.

وی همچنین به نقش زنان در تربیت فرزندان و جامعه اشاره کرد و گفت: نقش زنان حساس تر از مردان است، زیرا زنان تربیت قشر فعال و تاثیرگذار جامعه را برعهده دارند و علاوه بر آن خود آنان نیز بخش مهم و فعالی از جامعه را در همه عرصه ها تشکیل می دهند.

رهبر همچنین بر نقش مهم زنان در تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: سیاست کشور باید به سوی حمایت هر چه بیشتر از تولید داخلی حرکت کند و زنان در این راستا می توانند در بسیاری امور تاثیرگذار باشند.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت فرهنگ در کشور گفت: مقام معظم رهبری در سال 71 به بحث شبیخون فرهنگی و در سالهای بعد به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و ... اشاره کردند که بیانگر اهمیت حفظ فرهنگ اسلامی برای داشتن زندگی سالم، اسلامی و به دور از فرهنگ منحط غربی است.

رهبر از مدیران و معاونان مدارس خواست تا ترویج فرهنگ جهادی که شاکله بیانات رهبری در عزم ملی و مدیریت جهادی را شامل می شود از طریق مراکز آموزشی و فرزندان این مرز و بوم دنبال کنند.

عضو شورای موتلفه اسلامی گفت: زنان امروز در کنار مردان در گردش چرخه اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی دارند و لذا باید در همه امور با یکدیگر مشارکت داشته و تحقق این مهم و رسیدن به تعالی، نیازمند تربیت فرزندان از بدو کودکی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حضور اکثریتی دختران در دانشگاهها نسبت به پسران (63 درصد) و مسوولیت تربیتی فرزندان از سوی بانوان، باید مشاغلی را دنبال کنند که بتوانند علاوه بر کمک به تولیدات داخلی در رسیدگی و تربیت فرزندان نیز مشکلی نداشته باشند./س


برچسب ها: زنان ، خانواده ، جامعه ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.