یک متخصص تغذیه:

تجویز استفاده از "شکر قهوه‌ای" برای "بیماران دیابتی" بی‌مورد است

توصیه و تجویز استفاده از شکر قهوه‌ای به جای شکر سفید در بیماریهای مختلف از جمله دیابت و نیز رژیم درمانی بی‌مورد است.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: منشا شکر سفید و نیز شکر قهوه‌ای از نیشکر است که با چندین بار استخراج و تصفیه‌ی آن شکر سفید به دست می‌آید.

وی ادامه داد: در روند تولید شکر سفید، شیره‌ای به نام ملاس به دست می‌آید که با اضافه کردن آن شیره به شکر سفید، شکر قهوه‌ای را تولید می‌کنند.

وی افزود: البته روشهای دیگری نیز برای تهیه شکر قهوه‌ای وجود دارد که در کشور ما استفاده نمی‌شود.

محمدتقی انوشه بیان کرد: از نظر مقدار کالری و قند شکر قهوه‌ای تفاوت چندانی با شکر سفید ندارد، مثلا اگر یک گرم شکر سفید دارای 400 کالری باشد همان مقدار از شکر قهوه‌ای دارای 370 کالری است و از نظر املاح نیز شکر قهوه‌ای دارای اندکی کلسیم، منیزیم، سدیم،‌ پتاسیم می‌باشد اما در هر حال ارزش غذایی این دو نوع شکر تقریبا یکسان است.

وی اضافه کرد: توصیه و تجویز استفاده از شکر قهوه‌ای به جای شکر سفید در بیماریهای مختلف از جمله دیابیت و نیز در رژیم درمانی، بی‌مورد بوده و به هیچ وجه تاثیری در بیماری‌ها نخواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: شکر ، نیشکر ، منیزیم ، دیابت ، پتاسیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رفیعی
۰۹:۳۶ ۰۶ تير ۱۳۹۶
سلام درست است که شکر قهویی با شکر سفید یکسان است اما شکر قهویی سالم تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
درود. شکر قهوه ای فواید فراوانی بدلیل وجود مواد معدنی در عصاره نیشکر دارد. بنده استفاده از شکر قهوه ای که مواد شیمیایی ندارد را به تمام دوستداران سلامتی توصیه می کنم. پاینده باشید