شیراز/

استفاده از 80 درصد از تجهیزات وطنی در میادین نفتی فارس

80 درصد از تأسیسات بکار رفته در میادین نفتی سروستان و سعادت آباد فارس تولید داخل است و متخصصان داخلی نیز تعمیرات آن را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد گفت: این منطقه نفتی شامل دو میدان سروستان و سعادت آباد است که در هرکدام از این میادین شش حلقه چاه حفر شده و از مجموع 12 حلقه چاه در این منطقه 10 حلقه چاه تولیدی و دو حلقه تزریقی هستند.

موسوی استفاده از نیروهای بومی در این منطقه را اولویت منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد دانست و افزود: 90 نفر از افراد بومی منطقه در قسمت های مختلف پیمانی این مجموعه جذب شده و این مجموعه برای این بخش از استان درآمدزایی ایجاد کرده است. تولید نفت در این میادین در شش مرحله شامل استخراج، فرآورش نفت و جداسازی گازهای همراه با نفت، نمک‌زدایی، شیرین‌سازی نفت، ذخیره‌سازی و انتقال نفت به پالایشگاه شیراز انجام می‌شود.

 وی با اشاره به کاشت حدود 10 هزار نهال از دوسال گذشته تاکنون در منطقه عملیاتی نفت و گاز سروستان و سعادت آباد، خاطرنشان کرد: برای حفظ محیط زیست این منطقه با برگزاری مناقصه ای قصد واگذاری پوشش فضای سبز قسمت اداری و کارخانه فرآورش را به بخش خصوصی داشته تا فضای سبز این منطقه را به سطح بالاتری ارتقاء دهیم.

رئیس منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد با اشاره به اینکه نفت این منطقه از نوع سبک است، گفت: فرآورش این نوع نفت برای پالایشگاه بسیار راحت تر بوده و این بیانگر نوع خوب نفت این منطقه است که در اصطلاح بومی منطقه به نفت سبز معروف است./س

 

برچسب ها: تجهیزات ، نفتی ، میادین ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.