باحضورمدیرعامل راه آهن صورت گرفت؛

بهره برداری از اولین سری "واگن های مسافری" تولید داخل

صبح امروز اولین سری واگن های مسافری ساخت داخل با سرعت 160 کیلومتر در ساعت با حضور مدیرعامل راه آهن، امام جمعه، نماینده مجلس و جمعی از مقامات محلی اراک به بهر برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه متوسط عمر واگن در کشور 30 سال است گفت: افزایش جابه جایی مسافر از 28 میلیون نفر به 41 میلیون نفر از جمله اهداف تدوین شده در حوزه ریلی است که تحقق آن نیازمند ورود 700 واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور است.

وی در ادامه نیازحوزه ریلی به ورود  11 هزار واگن باری  را مدنظر قرار داد و افزود: با توجه حمایت همه جانبه دولت از توسعه حوزه ریلی، برای سودآور شدن چرخه اقتصادی کشور باید با حمایت جدی از بخش خصوصی، این بخش را برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی ترغیب کنیم.

پورسید آقایی با اشاره به سهم 33 میلیون تنی راه آهن از مجموع 700میلیون تن باری که درکشور جابه جا می شود گفت: در صورتی که این  700 میلیون تن بار از طریق حوزه ریلی جا به جا شود صرفه جویی حاصل از سوخت این مساله رقمی بیش از رقم یارانه ای نقدی است که دولت اکنون پرداخت می کند.

مدیرعامل راه آهن باورمتولیان مبنی بر ضرورت توسعه شبکه ریلی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی مستلزم اصلاح قوانین و مقررات موجود است و امید می رود با منطقی شدن قیمت سوخت و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بتوان به اهداف تدوین شده دست یافت.

پورسیدآقایی در ادامه کیفیت و سرعت واگن تولید داخل را مدنظر قرار داد و گفت: از آنجایی که رقابت و بهره وری لازمه رونق اقتصادی است لذا شرکت های تولید کننده داخل باید با مدنظر قرار دادن این موارد زمینه تولید بیشتر و با کیفیت تر را فراهم کنند.

به گفته وی در همین راستا، راه آهن به عنوان نهاد حاکمیتی و بخش خصوصی اعم از بهره بردار و تولید کننده باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر زمینه توسعه شبکه ریلی را با افزایش تولید و بهبود خدمات را مهیا کنند.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر حمایت از سری جدید واگن های مسافری در حال ساخت تصریح کرد: تا زمانی که امکان تولید واگن در کشور وجود دارد اجازه  واردات واگن نخواهیم داد.  
گفتنی است دراین مراسم 9 دستگاه واگن مسافری 6 تخته با سرعت 160 کیلومتر در ساعت به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار