اردبیل/

اردبیل رتبه اول کشور در صدور کارت هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: تلاش همکاران در ثبت احوال اردبیل موجب شد تا رتبه اول کشور در صدور کارت هوشمند را کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عبدالله امینی افزود: اداره کل ثبت احوال اردبیل در بحث صدور کارت هوشمند رتبه اول کشور را با تلاش همکاران ساعی و خدمتگذار استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کارکنان این اداره کل روزانه در 2 شیفت مشغول خدمت به هموطنان هستند، به طوری که در شیفت بعد از ظهر هم در ایستگاه های صدور کارت هوشمند فعالیت می کنند، افزود: در راستای تلاش مجدانه و دقیق کارکنان اداره کل ثبت احوال درسطح استان اردبیل بعد از راه اندازی آرشیو الکترونیکی در این مجموعه، در اسرع وقت شاهد صدور شناسنامه مکانیزه در هر زمان، مکان و نقطه از این خطه دارالارشاد وحسینی اردبیل هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: دومین اقدام بسیارمهم این اداره کلفراهم کردن شرایط اولیه صدور کارت مکانیزه و شناسنامه ای است که در شأن کشور ومردم ایران اسلامی باشد که بنا به تأکید مقام معظم رهبری در این زمینه اقدامات اساسی انجام گرفته و خوشبختانه شناسنامه های ما مکانیزه شده و این امر محقق شده است.

امینی با اشاره به اینکه در ایام انتخابات سال 92هم برای مسئولین حوزه های انتخاباتی استان اردبیل اعم از فرمانداران و بخشداران برای نخستین بار در سطح استان کارت ملی هوشمند صادر کرده ایم، عنوان کرد: در این خصوص هم مهندسین فنی را به استان قم که به عنوان مرکز پایلوت صدور کارت هوشمند در کشور است فرستادیم تا آموزش های لازم را در این مورد فراگرفته و تجارب عملی را هم کسب کنند.

وی افزود: در سال92 به علت تحریم های موجود اقتصادی در کشور در بخش هایی که تقاضای زیادی داشتند نظیر شهرستان اصلاندوز،گرمی و...تصمیم گرفتیم که برای دانش آموزانی که 14سال تمام دارند و15ساله که کارت اولی هستند، به صدور کارت ملی هوشمند به تعداد 30هزار نفر اقدام کنیم.

وی، اضافه کرد: در حال حاضر، حدود 60هزار نفر درسطح استان اردبیل دانش آموز 14سال تمام و واجد شرایط صدور کارت هوشمند وجود دارد که از این تعداد قریب به 30هزار نفر از دانش آموزان کارت اولی در سال گذشته مراحل صدور کارت ملی هوشمند انجام شده و برای 30هزار نفر مابقی هم امسال؛ با توجه به قراردادی که در این راستا اداره کل ثبت احوال با اداره کل آموزش وپرورش استان منعقد کرده است تا قبل از فرارسیدن زمان ترم دوم و امتحانات پایانی سالتحصیلی دانش آموزان اقدام به صدور کارت ملی هوشمند همه آنان خواهیم کرد.

انتهای پیام/ س

برچسب ها: اردبیل ، صدور ، کارت ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.