مواد مخدر به تهديدی جدی برای جامعه عربستان تبديل شد‌ه‌است

مواد مخدر به شکلی خطرناک در حال رواج در عربستان است و کل جامعه این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مواد مخدر به شکلی خطرناک در حال رواج در عربستان است و کل جامعه این کشور را تهدید می‌کند. 

نداهای بسیاری در داخل عربستان برای مبارزه با این پدیده که به ویژه جوانان را در مدارس و دانشگاه‌ها گرفتار کرده است؛ شنیده می‌شود. 

اخیرا رسانه‌های مختلف عربستان موارد بسیاری از کشف مواد مخدر را در این کشور گزارش کرده اند. مقامات ریاض از این طریق تلاش می‌کنند خود را در مقابله با پدیده مواد مخدر که به شکلی گسترده و خطرناک در این کشور منتشر شده است فعال نشان دهند. 

وزارت کشور عربستان اخیرا در بیانیه از بازداشت 849 نفر از جمله 280 شهروند عربستانی به اتهام دست داشتن در قاچاق و توزیع مواد مخدر خبر داد. همچنین وزارت کشور عربستان اعلام کرد تلاشی را با همکاری وزارت آموزش و پرورش این کشور برای محافظت از دانش آموزان در برابر مواد مخدر آغاز کرده است.

اما واقعیت این است که رواج مواد مخدر در عربستان از خطوط قرمز فراتر رفته است و نهادهای غیردولتی می‌گویند آمارهای رسمی در این زمینه را نمی‌توان واقعی دانست. 
استفاده از مواد مخدر در عربستان در میان ورزشکاران نیز رواج پیدا کرده است. فؤاد انور ستاره سابق تیم ملی فوتبال عربستان فاش کرد بسیاری از بازیکنان این کشور مواد مخدر به ویژه حشیش مصرف می‌کنند. 

استفاده از مواد مخدر در جامعه زنان عربستان نیز رواج پیدا کرده است و وزارت دادگستری این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد 28 درصد زنانی که در مراجع قضایی عربستان محاکمه می‌شوند با مواد مخدر در ارتباط بوده‌اند. 

کارشناسان عربستانی یکی از علل رواج مواد مخدر در بین جوانان این کشور را تماشای سریال‌های تلویزیونی می‌دانند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار