معاون پارلمانی رئیس جمهور:

فاطمه (س) پیوند دهنده رسالت و امامت است

حجت الاسلام مجید انصاری،‌ معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: حضرت زهرا(س) ادامه و پیونددهنده رسالت و امامت همچنین همسر ولایت و مادر امامت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در جشن میلاد کوثر که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار شد؛ ضمن تبریک میلاد فرخنده بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) گفت: تقارن این روز را با میلاد معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) تبریک می‌گویم و جا دارد امروز را به عنوان "عیدالله اکبر" بنامیم زیرا همه خیرات و برکاتی که در همه اعیاد است در این روز نهفته شده است.

وی افزود: سخن گفتن درباره حضرت زهرا(س) کاری دشوار و ادای حق کردن است این سخن برگرفته از سخن امام صادق(ع) است که فاطمه(س) را از این جهت فاطمهس) می‌نامند که همه مردم از درک تمام ابعاد شخصیتی وی ناتوانند.

انصاری همچنین تصریح کرد: در دوران جاهلیت گویا زنان جایگاهی نداشتند تا اینکه سوره کوثر نازل شد و به پیامبر خیر کوثر عطا شد بنابراین به پاس چنین نعمتی جا دارد که پیامبر(ص) نمازها و قربانی‌های بسیاری را به جا آورد.

وی در خصوص مقام و منزلت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: آنچه که در مقام و منزلت فاطمه(س) آمده است در تیترهای مختصر می‌توان به آن نگاه کرد. اولین آن که بسیار هم مهم است همترازی رضا و خشم فاطمه(س) با رضایتمندی و خشم پیامبر(ص) است. همچنین دومین نکته همتایی و همکفوی حضرت زهرا با حضرت علی(ع) است.

انصاری در ادامه با اشاره به سخن امام راحل در خصوص حضرت زهرا(س) افزود: امام راحل فرمودند هرآنچه که نسبت به یک کمال انسانی متصور است که داشته باشد در وجود حضرت فاطمه هست.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: نکته سوم این است که فاطمه(س) هم ادامه و پیوند دهنده رسالت و امامت و همچنین مادر امامت و همسر ولایت است.

وی با بیان سوالی مبنی بر اینکه آیا رفتار محبین حضرت زهرا(س) موجب نظم ملت شده است، خاطرنشان کرد: گاهی دیده می‌شود در مجالسی که به نام حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود راهی را می‌رویم که مولایمان حضرت علی(ع) 25سال تلاش کرد که چنین حادثه‌ای اتفاق نیفتد.
 
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که دشمنان ما بذر نفرت را میان فرقه‌های اسلامی و عصبیت جاهلانه را در میان مسلمانان ایجاد کرده‌اند گفت: امروزه وظیفه نخبگان و اندیشمندان بسیار سنگین است و در این خصوص می‌بایست جهادی شروع شود و برای ایجاد این جهاد کسانی سزاوارتر از اساتید دانشگاهی، آموزش و پرورش نیست.

انصاری همچنین با اشاره به آمار طلاق در جامعه گفت: ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) می‌بایست در عبادت،‌ مسئولیت اجتماعی،‌ در شیوه همسرداری دیده شود. فاطمه در آنجایی که دفاع از حق است با تدبیر خویش کاری را انجام دادند که کسی قادر به انجام آن نبود او می‌دانست که باید بین حق و باطل مسئله امامت و خلافت را روشن کند بنابراین با تدبیر درست و صرفاً با بهره‌گیری از مراسم کفن و دفن خویش این مهم را به انجام رسانید.

انصاری همچنین در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) نیز گفت: امام راحل توانست خیر عظیمی را به جامعه بشری عرضه کند اگر چه راه امام هنوز ناشناخته است و می توان گفت دوای دردهای بزرگ جامعه اسلامی بازگشت به خانه فاطمه(س) و اندیشه سیاسی امام است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) برادری، اخوت و همبستگی مسلمین را به آنها برگرداند امامی که راه، نظام و بزرگترین دستاورد او به عنوان میراث در میان ما است و امیدواریم که با آگاهی بیشتر از مکتب امام خمینی و حضرت فاطمه(س) به سرمنزل مقصود برسیم.

انصاری در ادامه در جمع خبرنگاران در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت با استیضاح و طرح سوال مشکلی ندارد ولی به لحاظ اینکه هم فضای تعامل بهتر باشد و هم وقت مجلس و دولت کمتر گرفته شود، تلاش خواهیم کرد که با همکاری وزارتخانه و معاون امور مجلس وزارتخانه جلساتی را بین سوال کنندگان برگزار کنیم که البته در گذشته این روند متعارف بوده و در بسیاری از موارد مفید دیده شده بنابراین در این امر تلاش خود را خواهیم کرد اما در نهایت دولت با استیضاح مشکلی ندارد مشروط به اینکه در فضای دوستانه‌ای انجام شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار