لاریجانی در دیدار با کارکنان زن مجلس شورای اسلامی:

کارکنان زن مجلس هیچ پرونده تخلف اداری ندارند / قدردانی از انضباط کاری کارکنان زن

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نکته جالبی که برایم بسیار ارزشمند است این است که خانم‌های کارمند مجلس پرونده تخلفات اداری ندارند و در این راستا از سلامت و انضباط کاریشان تشکر می‌کنم و امیدوارم این الگوی رفتاری خوب ترویج شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی ظهر امروز شنبه 30 فروردین به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا و بزرگداشت روز زن که درمحل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد حضور یافت.

در ابتدای این مراسم برخی از زنان کارکنان مجلس به نمایندگی از سایر همکارانشان سوال‌هایی از رئیس خانه ملت داشتند یکی از آنان به وضعیت قراردادی برخی از کارکنان اشاره کرد و همچنین درباره بازرسی بدنی خانم‌ها اعتراض داشت و همین‌طور درباره اجازه ندادن ورود اقلام خوراکی به داخل محل کار معترض بود.

همچنین یکی دیگر از کارمندان زن این سازمان گفت: پست‌های مدیریتی در مجلس دراختیار آقایان قرار دارد اما در مورد خانم‌ها این پست اعمال نشده است و همین‌طور وضعیت مسکن درباره خانم‌ها اجحاف شده و آنها نمی‌توانند زمین و مسکنی تهیه کنند.

همچنین یکی دیگر از خانم‌ها درباره مرخصی زایمان خانم‌ها صحبت کرد و گفت: در مجلس مهدکودکی وجود ندارد تا مادران به راحتی بتوانند هم به کار خود و هم به فرزندشان برسند.

در ادامه سوالات کارکنان زن مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس به ایرادات بیاناتش پرداخت ضمن تبریک میلاد دخت پیامبر اکرم و تبریک سالروز زن به آنان، حضورش را افتخاری دانست و افزود: امیدوارم از انفاس قدس حضرت فاطمه (س) زندگی شما مشمول برکت و آسایش باشد.

رئیس مجلس در ادامه ضمن پاسداشت مقام حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در راستای پاکدامنی والگو قرار گرفتن این بانو روایت‌های زیادی وجود دارد این بانوی بزرگ‌، مطهره نامیده می‌شود و حجت‌ برهمه ائمه اطهار است شرافت و جایگاه این زن در هدایت و امت اسلامی که با فکر و اندیشه مقدسشان الگوی زنان عالمیان است بسیار ارزشمند است.

وی همچنین تاکید کرد: این یک واقعه مبارکی است که انسان احساس کند الگویی را که برگزیده آن الگو نماد ائمه معصومین و سایر مخلوقات است.

لاریجانی تاکید کرد: باید ملت ایران را تحسین کرد که زادروز این بانوی بزرگوار به عنوان روز زن نامگذاری شده است و این انتخاب و نامگذاری درستو به جاست در جامعه امروزی خانواده رکن اصلی می‌باشد و زن و مادر نقش کلیدی در خانواده ایفا می‌کنند این روز مبارک است و امیدوارم وارث پرچم نویی در زندگی شما باشم.

لاریجانی در ادامه به ارائه گزارش‌ها و پاسخ سوالات کارکنان زن مجلس اشاره کردو گفت: در این گزارشی که در دست من است در مجموع 112 نفر زن در مجلس شاغلند که 97 تعداد آن رسمی، 5 نفر قراردادی و 10 نفر نیروی ثابت‌اند و باید روی این تعداد 5 نفر فکری کرد تا وضعیتشان بهترشود.

لاریجانی در ادامه افزود: نکته جالبی که برایم ارزشمند بود نبودن پرونده تخلف اداری خانم‌ها است و من شایسته می‌دانم که از سلامت و انضباط کاری خانم‌ها تشکر کنم و امیدوارم این الگوی رفتاری خوب ترویج شود.

لاریجانی اضافه کرد: در این گزارش نشان می‌دهد وضعیت خانم‌ها از نظر تحصیلی خوب است 4نفر مدرک پزشکی، 1 نفر دکترای تخصصی، 39 نفر فوق‌ لیسانس، 46 نفر لیسانس، 16 نفر فوق دیپلم و 6 نفر دیپلم دارند و این بسیار خوب است که اکثرا تحصیلات لیسانس رو به بالا و این رشد علمی خیلی ارزشمند است از نظر شغلی نیز اکثر خانم‌ها در شغل‌های کارشناسی‌اند و رئیس قسمتی از اداره یک نفر از خانم‌هاست توصیه می‌کنم که از محضر شما بیشتر و درحوزه‌های دیگر استفاده شود.

لاریجانی درباره وضعیت خانم‌هایی که مایل بودند مدیریت مجموعه‌ای از مجلس را برعهده بگیرند گفت: توصیه می‌کنم از محضر شما در حوزه‌های دیگر نیز استفاده شود همچنین لاریجانی درباره مرخصی زایمان می‌گفت توصیه می‌کنم قانون در مورد این مرخصی به دقت اجرایی شود و زمینه آرامش روحیتان فراهم شود.

وی درباره مهدکودک در مجلس نیز گفت: بررسی می‌کنیم تا جایگاهی را در این مورد مشخص کنند و برای ما تعداد زیاد مهم نیست مهم نزدیک‌ترین جایی است که باید این مهد قرار گیرد.

لاریجانی درباره مسکن نیز گفت: هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند درباره تامین هزینه‌ای برای خرید مسکن و زمین حضور داشته باشند چون که همگی می‌دانیم در تهران نبود مسکن معضل بزرگی است و تعاونی مسکن تا حدودی در این زمینه موفق بوده و روش‌هایی را برگزیده است که سریع‌تر حل شود باید منابع اولیه فراهم شود و به دوستان توصیه خواهم کرد که به این مسئله فکر کنند.

رئیس مجلس به دنبال درخواست برخی از خانم‌ها درباره اضافه کاری و داشتن شیفت شب گفت: نیازی نمی‌بینم که شیفت شب برای خانم‌ها اجرایی شود و تلاش کردیم که در این مورد آقایان قرار بگیرند و خانم‌ها اداره خانواده را برعهده بگیرند کار در شب مناسب حال شما نیست چون این به خانواده‌هایشان فشار می‌آورد اما کسی که وقت آزادی دارد مانعی برای اضافه کاری نمی‌بینم.

وی همچنین درباره بازرسی بدنی خانم‌ها گفت: توصیه می‌کنم رعایت شئونات اسلامی را بکنند و درباره آوردن مواد غذایی در محل کار گفت این دستور کلی است و ملاحظاتی را دارد و باید درحد شکلات و شیرینی باشد.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مایه خوشحالی است که خانم‌ها در پست‌های کارشناسی برجسته حضور دارند و در مجلس نقش روشن‌تری پیدا کردند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم رئیس مجلس با دادن لوح سپاس به کارکنان این سازمان از زنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولادت ، حضرت ، زهرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار