سارا پهلوان عضو گروه تئاتر شورایی تهران از برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی تئاتر شورایی برای رفع مشکلات بیماران صرع در فرهنگسرای ملل خبر داد.

سارا پهلوان عضو گروه تئاتر شورایی تهران و از فعالان تئاتر کاربردی ایران، در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن صرع ایران طی سال‌هایی که گذشت به بیمارانی که از بیماری صرع رنج می‌بردند این اجازه را داد که به صورت رایگان به عضویت این ریز انجمن دربیایند و برای این بیماران برنامه‌های خاصی را هم ترتیب داد، که برای رفع مشکلات و آموزش نکات مختلف درمانی و اجتماعی و کسب و مهارت‌های زندگی به کار گرفته شد.

پهلوان در ادامه عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که انجمن صرع ایران برای تسهیل برنامه‌های خود و پیشبرد اهداف آموزشی و درمانی به کار گرفت، آموزش تئاتر شورایی بود که توسط این شاخه از رشته تئاتر بیماران به بررسی مشکلات خود و پیدا کردن راهکاری برای جبران مشکل خود در جامعه و حتی در خانواده می‌پردازند.

عضو گروه تئاتر شورایی تهران افزود: در این شیوه بیماران می‌توانند به صورت غیرمستقیم به مشکلاتی که حامل نگرانی‌های بیش از اندازه خانواده است بپردازند مشکلاتی که شاید تاکید بیش از اندازه روی این موضوع‌ها زندگی روزمره این بیماران را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

وی در ادامه افزود: طی کارگاه‌هایی که در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود ما به یک اثر نمایشی می‌رسیم که حاصل همه مشکلات آنها است و همان بچه‌ها مشکلات خود را به عنوان بازیگران این اثر نمایش بیان می‌کنند و به دنبال برطرف کردن این مشکلات هستند.

سارا پهلوان در پایان خاطرنشان کرد: گروه تئاتر شورایی تهران در تاریخ‌های 13، 20، 27 اردیبهشت و 3 خرداد سال 93 در روزهای شنبه از ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای ملل واقع در پارک قیطریه تهران ورکشاپ‌های خود را برگزار می‌کند و از دوستانی که عضو این انجمن نیستند و از این بیماری رنج می‌برند نیز دعوت به عمل می‌آورم که در این ورکشاپ‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تئاتر ، بیماران ، نمایش ، اجرا ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار