رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کمبود آب را مهمترین و اصلی ترین چالش این استان در بحث توسعه کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه کشاورزی مکانیزه در استان اردبیل گفت: توسعه این بخش با چالش های اساسی روبرو بوده که کمبود آب و بحث سرمایه گذاری از مهمترین این چالش ها است.

وی با بیان اینکه این استان با 380 میلی لیتر بارندگی سالانه از لحاظ تامین آب و پراکنش مشکلاتی جدی دارد، یادآور شد: هشت درصد بارش ها در زمان فصل پیک یعنی تابستان اتفاق می افتد که رقم کمی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،راندمان شبکه آبی در بخش کشاورزی را 40 درصد برشمرد و افزود: در زمینه استفاده از آب های چاهی نیز 50 درصد راندمان داریم که تلاش می کنیم در این حوزه ها تقویت شود.

به گفته سروی اگر راندمان شبکه آبی و چاهی استان به 60 درصد برسد، 100 هزار هکتار به اراضی آبی استان افزوده خواهد شد که این برابر با افزایش قابل توجه تولید محصولات کشاورزی است.

وی تکمیل و بهره برداری از سدهای معیشتی در دست احداث را در تحقق این مهم تاثیرگذار خواند و عنوان کرد: باید در این زمینه بویژه توسعه کشاورزی و استفاده از منابع آبی کار علمی صورت گیرد.

وی بحث سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را نیز از چالش های پیش رو در توسعه این حوزه برشمرد و تاکید کرد که باید واقع بینانه حرکت کرد و در راستای توسعه سرمایه گذاری به منظور دستیابی به اهداف برنامه های از پیش تعیین شده تلاش بیشتری بخرج داد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.