سخنگوی سازمان امداد و نجات در گزارش عملیات کوهستان این سازمان به تشریح جزئیات مفقود شدن خانواده هشت نفره خراسان رضوی و همچنین نجات مرد 55 ساله در تبریز از ارتفاعات بهلور خبر داد.

درخشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح گزارش هفتاد و ساعته عملیات کوهستان  گفت: طی 72 ساعته گذشته، امداد و نجات با 27 مورد عملیات کوهستان به کمک آسیب دیدگان شتافت که استان‌های کردستان،تهران، سیستان و بلوچستان و فارس هر کدام با سه مورد عملیات امدادی پر حادثه‌ترین کوهستان‌های 72 ساعته گذشته را رقم زدند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: طی این مدت 56 نفر دچار حادثه شدند که نیرو‌های امدادی  29 نفر از آنان را از مرز نجات دادند و پس از ارائه خدمات اولیه درمانی، نونزده نفر را که به مراقبت درمان بیشتر نیاز داشتند به مراکز درمانی منتقل کردند.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به مفقود شدن خانواده هشت نفری خراسانی  گفت: روز چهارشنبه 28 فروردین ماه یک خانواده هشت نفری از خراسان رضوی که به نیت تفریح به سمت سیستان و بلوچستان در حرکت بودند و پس از صعود به قله‌ی تفتان به علت تاریکی هوا در ساعت 20 شب مفقود می‌شوند.  
 
وی در ادامه تصریح کرد:پس از تماس این خانواده با  شماره 112 امداد و نجات، بلافاصله یک تیم چهار نفره به منطقه تفتان‌اعزام شدندو پس از هشت ساعت عملیات جستجو این خانواده خراسانی  در سلامت  کامل پیدا شدند.
 
حسین درخشان در ادامه به انتقال پیر مرد کوه نورد به بیمارستان در  ارتفاعات بهلور تبریز اشاره کرد و بیان کرد: همچنین روز گذشته ساعت 15و 45 دقیقه یک مرد 55 ساعته که به ارتفاعات بهلور تبریز صعود کرده بود به علت افت فشار دچار بیهوشی می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: نیروهای امدادی پس از اعزام به محل مورد نظر در چهار سوتی عملیات پروازی پیرمرد را با بالگرد امدادی به  بیمارستان تبریز منتقل می‌کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ارتفاع ، کوهستان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار