مدیرعامل گاز مازندران با بیان اینکه استان در بخش گازرسانی روستایی رتبه اول کشور را داراست، گفت: 210 روستای استان در حال حاضر مشغول گازرسانی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، محسن عرب مقصودی در حاشیه گازرسانی به 9 روستای بخش نشتاء گفت: اگر این تعداد روستاها گازرسانی شود، میزان بهره مندی روستاهای استان از سوخت پاک به 90 درصد می رسد.

وی یادآور شد: در مجموع 91 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت گاز بهره مند بوده، همچنین 650 واحد صنعتی و دو نیروگاه با 97 جایگاه سی ان جی در استان به شبکه گاز متصل هستند.

وی افزود: سه میلیارد و 879 میلیون مترمکعب گاز مصرفی استان در سال قبل بوده است که 49 درصد در بخش خانگی، 17 درصد بخش خانگی، 20 درصد در بخش نیروگاهی و پنج درصد در بخش واحدهای تجاری مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران سال 92 را سال رکود و تورم اقتصادی دانست و گفت: برخی از پیمانکاران شرکت، به دلیل عدم تحویل بموقع پروژه و بالارفن قیمت تجهیزات مورد نیاز نتوانستند به تعهدات عمل کنند و تعویض شدند.

وی کارکنان شرکت را سربازان نظام دانست و گفت: تلاش پرسنل در فصل سرد زمستان مانع قطع گاز شهروندان شده است.

عرب مقصودی بیان داشت: از 59 شهر استان 49 شهر معادل 99 درصد خانوارهای شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار از دو هزار و 921 روستا در استان هزار و 855 روستا قابلیت گازرسانی دارند و بقیه روستاها به دلیل صعب العبور بودن امکان گازرسانی ندارند.

وی یادآور شد: هزار و 543 روستا از مجموع روستاهای استان تاکنون گازرسانی شدند که حدود 80 درصد از روستاهای قابل گازرسانی، از این نعمت بهره مند شدند.

عرب مقصودی یادآور شد: چهار شهر شهرستان تنکابن از نعمت گاز بهره مند هستند و از 240 روستا 159 روستا قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون 108 روستا گازدار شدند و در بقیه روستاها پیمانکار مشغول اجرای پروژه هستند.

عرب مقصودی یادآور شد: ضریب بهره مندی خانوارهای روستایی تنکابن از نعمت گاز 69.5 درصد است که با اضافه شدن 47 درصد روستاهای در دست گازرسانی این ضریب به بالای 80 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، هزنیه گازرسانی به روستاهای شهرستان تنکابن را 70 میلیارد اعلام کرد و گفت: هزینه سرانه گاز مصرفی 30 میلیون ریال است.

وی درزمینه روستای آلکه بخش نشتا گفت: دو هزار و 942 متر لوله گذاری به ارزش شش میلیارد و840 میلوین ریال انجام شده است./س

برچسب ها: مصرف ، گاز ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.