عباس مقتدایی معتقد است، کتاب می‌تواند فرصتی برای معرفی فرهنگ، مردم‌سالاری دینی و دولت جمهوری اسلامی ایران به فعالان نشر در خارج از کشور باشد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ "عباس مقتدایی" سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: با توجه به خلقیات و روحیه مردم ایران که علاقه‌مند به بازدید سالیانه از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند، به نظر می‌رسد بازدید از این رویداد در سال جاری نیز روند صعودی خواهد داشت و تغییر خاصی از این نظر را شاهد نباشیم.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در رشد آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب را فراگیر شدن فعالیت نویسندگان، مولفان و هم‌چنین گسترش مجموعه‌های انتشاراتی دانست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد فضای تکریم ارباب رجوع و بازدیدکنندگان را یک اصل و مبنا در برگزاری نمایشگاه کتاب دانست و گفت: به اعتقاد من تکریم بازدیدکنندگان باید هم‌چنان با تلاش بیشتری دنبال شود.

مقتدایی با تاکید بر افزایش خدمات رفاهی، ایجاد فضاهاهایی برای استراحتگاه در نمایشگاه کتاب، افزود: باید توجه داشته باشیم که نمایشگاه کتاب یک فرصت فرهنگی برای کشور است که می‌توانیم با تمهیدات و اقدامات لازم، از این فرصت استفاده کرده و علاقه‌مندی مردم به کتاب و انس با فرهنگ مکتوب را افزایش دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است به دلیل حضور ناشران خارجی، نمایشگاه کتاب می‌تواند فرصتی برای معرفی فرهنگ، مردم‌سالاری دینی و دولت جمهوری اسلامی ایران به فعالان نشر در خارج از کشور باشد و می‌توانیم از این فرصت برای تقویت قدرت نرم ایران بهره ببریم.


بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار