مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آزادی‌سازی و تملک بخشی از محدوده عمارت تاریخی خسرو در قصرشیرین خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی فعله گری گفت : با تملک یک قطعه زمین به مساحت 1000 متر مربع بخشی از محدوده عمارت خسرو در شهرستان قصر شیرین آزاد سازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: با تخصیص اعتبارات ملی به مبلغ دو میلیارد و 200 میلیون ریال و اعتبارات استانی به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون یک قطعه زمین به مساحت 1000 متر مربع از یکی از مالکین محدوده عمارت خسرو در شهرستان قصرشیرین پس از اخذ اعتبارات فوق الذکر خریداری و به جهت آزادی سازی بخشی از محدوده عمارت تاریخی خسرو تملک شد.

وی ادامه داد: بنای تاریخی خسرو در حاشیه شمالی شهر قصرشیرین ودر نزدیکی آتشکده چهار قاپی قرار دارد و مربوط به دوره ساسانی می باشد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: حفاظت و حراست از آثار تاریخی باستانی امری ارزشمند است که تنها بر عهده این اداره کل نمی باشد بلکه همه مردم کشور وظیفه دارند که به هر صورت ممکن از میراث گذشته گانشان حفاظت و نگهداری کنند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، عمارت ، خسرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.