زیانهای سنگینی بانک‌های آمریکایی در معاملات اوراق بهادار

بانکهای آمریکا امسال به لحاظ معامله اوراق بهادار بدترین شروع را از سال 2008میلادی داشته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته شماره امروز روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت، بانکهای آمریکا بدترین ارقام را در زمینه معامله اوراق درآمد ثابت از زمان بحران مالی سال 2008 تاکنون منتشر کرده‌اند که سوالات جدیدی را درباره امکان احیای موتور سوددهی وال استریت مطرح می‌سازد.

سیتی گروپ، جی پی مورگان چیس، بنک آو آمریکا، گولدن ساچ و مورگان استنلی این هفته از معامله 15 میلیارد و 100 میلیون دلاری اوراق درآمد ثابت بین خود خبر دادند که ضعیف‌ترین رقم سه ماهه اول از سال 2008 بود که اکثر بانکها زیانهای سنگینی در معاملات اوراق بهادار متحمل شدند.

این رقم اندکی بیش از نصف سطح درآمد این پنج بانک در سه ماهه اول سال 2009 است که تلاش های بانک مرکزی برای نجات نظام مالی منجر به افزایش قیمت دارایی های بانکی شد و به این پنج بانک امکان داد سوددهی بیست و پنج میلیارد دلاری را ثبت نمایند. 

ارقام مالی امسال همچنین بدتر از ارقام مربوط به سال 2007 است که این پنج بانک  قبل از ورشکستگی گروه مالی برادران لمان و تملک بیر استرنز و مریل لینچ توسط بانکهای دیگر، با رقابت بیشتری مواجه بودند و در سه ماهه اول آن سال 15 میلیارد و 700 میلیون دلار سوددهی داشتند.

این نتایج ضعیف درحالی در آمریکا منتشر می شود که بانکهای بارکلیز و دویچه بانک که دو نهاد مهم در عملیات تجاری اند، برای انتشار نتایج سه ماهه اول شان آماده می شوند و برخی تحلیلگران نتایج حتی بدتری را برای آنها پیش بینی می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار