افراد مسلح قصد دارند مانع از برگزاری انتخابات رياست جمهوری سوریه شوند

افراد مسلح از تشديد حملات خود به حلب اهداف ميدانی و سياسي مختلفی را دنبال می‌کنند که يکي از آنها سرپوش گذاشتن بر شکست های اخير خود و ديگری جلوگيری از برگزاری انتخابات رياست جمهوری در حلب است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين،افراد مسلح از تشديد حملات خود به حلب اهداف ميداني و سياسي مختلفي را دنبال مي کنند که يکي از آن‌ها سرپوش گذاشتن بر شکست هاي اخير خود و ديگري جلوگيري از برگزاری انتخابات رياست جمهوري در حلب است.

 افراد مسلح در حلب شعبه اطلاعات هوايي سوريه را در اين شهر هدف حمله قرار دادند و علاوه بر اين درگيري هاي شديدي نيز بين نيروهاي ارتش سوريه و افراد مسلح در محله الزهرا در شمال غربي حلب روي داد. همزمان با اين درگيري ها، افراد مسلح منطقه شهباي جديد در حلب را با موشک هدف قرار دادند. 

جمال قسوم يکی از فرماندهان گروه رجال شام وابسته به جبهه انقلابيون سوريه کشته شد. جبهه النصره نيز يکي از فرماندهان گروه داعش (گروه موسوم به دولت اسلامي عراق و شام) معروف به ابوهريره عراقي را در منطقه باب به هلاکت رساند. 

"ديما ناصيف" خبرنگار اين شبکه در گزارشی تصويی به بررسي آخرين درگيری‌ها در حلب و ابعاد سياسي داخلي و منطقه اي آن پرداخت. 

وي در ابتدای گزارش با اشاره به حملات افراد مسلح به محله هاي غربي حلب افزود: افراد مسلح در اين منطقه دامنه حملات خود را گسترش دادند اما موفق نشدند پيشرفتي به دست بياورند که باعث تغيير معادله توازن قوا در حلب شود. 

وي با اشاره به حملات سازماندهی شده افراد مسلح در مناطق مختلف حلب به حمله به پاسگاه هنانو اشاره کرد و افزود: جبهه النصره با حفر تونلي تا نزديک اين پاسگاه آنجا را با يکصد تن مواد منفجره، منهدم کرد. استفاده از اين مقدار مواد منفجره در سوريه بي سابقه است ولي با اين حال ارتش توانست جلوي اين حمله و نيز حمله به مواضع استراتژيک خود در غرب حلب را بگيرد و شمار زيادي از افراد مسلح مهاجم را به هلاکت برساند. 

ديما ناصيف در ادامه افزود: افراد مسلح در محله الزهرا و اطراف ساختمان شعبه اطلاعات هوايي در شمال غرب حلب نيز تا نزديک دارالايتام که حدود سيصد متر از ساختمان اطلاعات هوايي فاصله دارد پيشروي کردند. افراد مسلح اتاق عمليات اهل شام در جبهه ليرمون نيز پيشروي هايي به سمت مسجد جامع رسول اعظم (ص) داشتند. 

وي در ادامه به ابعاد سياسي تشديد درگيري ها در حلب اشاره کرد و افزود: يکي از ابعاد سياسي اين درگيري ها به گروه هاي مسلح تحت حمايت سازمان اطلاعات ترکيه مربوط مي شود. بدون شک سازمان اطلاعات ترکيه توانسته است همه گروه هاي مسلح را در يک اتاق عمليات مشترک گرد هم آورد تا وارد يکي از گسترده ترين درگيري ها در شمال سوريه شوند. 

وي در ادامه به اهداف و علل تشديد حملات به حلب اشاره کرد و افزود: حملات به حلب نشان مي دهد که درگيري هاي منطقه کسب صرفا يک حمله جانبي ترکيه براي متفرق کردن تجهيزات ارتش سوريه بود تا مانع از برگزاري انتخابات از طريق جلوگيري از برگزاري آن در حلب شود. يکي ديگر از اهداف حمله به حلب سرپوش گذاشتن بر شکست هاي افراد مسلح در قلمون، حمص و غوطه شرقي است.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار