رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: 9 سال است بودجه آثار فرهنگی در بخش فعالیتهای تولیدی حوزه هنری کشور ثابت است و هیچگونه تغییر و افزایشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، از کاشان سید مهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری اصفهان در مراسم تودیع و معارفه رییس قدیم و جدید حوزه هنری کاشان گفت: ثابت بودن این رقم بودجه در بین بودجه های کشور آن هم در مهمترین بخش تولیدات و در مباحث فرهنگی بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه این امر به خاطر درگیری مسائل سیاسی است که در تهران پیش می آید افزود:حوزه هنری مورد بی مهری قرار گرفته است و تخصیص بودجه کافی و افزایش رقم در این حوزه سالیان سال است که متوفق شده است.

به گفته وی، در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است دو مساله از نظر معظم له به معنای مدیریت جهادی است یکی کار و تلاش و دیگری وجود دشمن بیداری که شبانه روز در مقابله با ما و وقوع اتفاقات مختلف فعالیت دارد.

رئیس حوزه هنری اصفهان با تاکید بر اینکه یکماه از سال جاری گذشته و هنوز از طرف مسئولان در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دیگر عرصه های فرهنگی دولت هیچ گفتگو، نشست، فراخوان یا گفتمانی در مورد فعالیتها و برنامه های فرهنگی حوزه هنری در سالی که با نام فرهنگ نامگذاری نشده است افزود:متاسفانه همه بدنیال کار سیاسی هستند و توجهی به مباحث فرهنگی بویژه در حوزه هنری نمی شود.

سیدین نیا اظهارداشت: بحثهایی را که نباید از آن حرفی بزنم در نشست رسانه ای خواهم گفت که مسئولان کمیسیون فرهنگی باید جوابگو باشند.

وی با اشاره به کمبود و محدودیت اعتبارات و مشکلات موجود در بی مهری به مسائل فرهنگی در حوزه هنری افزود: نباید این مساله باعث شود همه ما از تلاشمان در این عرصه خطیر کوتاهی و از مدیریت جهادی که مدنظر و دغدغه مقام عظمای ولایت است دریغ کنیم.

به گفته وی،وقوع اتفاقی نو و خلاقانه در بخش کار تولیدی و تربیتی از طریق حوزه هنری بویژه در مباحث تعریف شده این حوزه در سال جاری با نامگذاری «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» ضروری است.

این مقام مسئول استانی، هنر های نمایشی،تولید فیلم، انیمیشن، کار پژوهشی، طنز و کاریکاتور، هنرهای تجسمی در 11 رشته آن بویژه ادبیات شفاهی و مکتوب دفاع مقدس را از دغدغه های آثار تولیدی حوزه هنری برشمرد و گفت: کاشان حضور جدی در تاریخچه شفاهی ادبیات دفاع مقدس دارد که با ضبط و ثبت این خاطرات و هدایت آن در فضای داستان می تواند منجر به تولید کتاب و حفظ ارزشهای دفاع مقدس در این منطقه دارالمومنین از کشور شود.

سیدین نیا، ظرفیت مجموعه کاشان به عنوان تمرکز فعالیتها برای مناطق اطراف آن از جمله نطنز و آران و بیدگل را خاطرنشان کرد و گفت: مرکزیت این شهرستان در انجام برنامه ها برای نواحی اطراف آن می تواند هر چه بهتر و بیشتر آثار حوزه ادبیات دفاع مقدس را به عنوان اسناد تاریخی و ملی این کشور حفظ کند.

وی، تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ این اسناد تاریخی جنگ و حبس نکردن این خاطرات در سینه ها به عنوان یک گنج ارزشمند را تاکید کرد و گفت: تدوین و چاپ آثار ارزشمند حوزه ادبیات دفاع مقدس به نقل از خاطرات رزمندگانی که در آن سالها حضور داشتند چون «پایی که جا ماند» و دیگر آثار مکتوب دفاع مقدس ضروری و مورد نیاز نسل حاضر است

به گفته وی، همکاری و حمایت فکری و دینی روحانیت برای کارهای تولیدی و جانبی حوزه هنری نیز از دیگر راهکارهای لازم برای تقویت فرهنگ در سال اقتصاد و فرهنگ است که می تواند اثرات مثبت و سازنده ای داشته باشد.

این مسئول فرهنگی حمایت و تعامل مطلوب روحانیت با حوزه هنری را خواستار شد و گفت: این حوزه در فرآیند فعالیت فرهنگی هنری نیازمند جدی کارهای اندیشه ای با حمایت روحانیت است.

سیدین نیا، کمک و مشارکت روحانیت به بچه های حوزه هنری را از دیگر راهکارهای ضروری برای تقویت و توسعه فرهنگ در سال جاری دانست و گفت:این تقویت و توسعه فرهنگی می تواند از طریق هنر و با زبان اندیشه آن هم اندیشه ناب اسلام محمدی(ص)، تفکرات انقلاب و آرمان های امام راحل منتشر شود.

وی اظهارداشت: آنچه که تجربیاتم در مطالعه روایات نشان داده اینست که اتفاق مبارک و موفق در سایه رشد عقول بشری در دنیا رخ می دهد که نقش ما شیعیان در ارتقای این رشد کیفی سهم و نقش تاثیرگذاری را ایفا می کند.

به گفته وی، نقش آفرینی اندیشه شیعی در این حوزه و تلاش شیعیان برای تعمیق و تفهیم افکار ناب اسلام محمدی(ص) با کمک هنرمندان فرهیخته از طریق زبان هنر و تولیدات فرهنگی بسیار موثر و حائز اهمیت است.

رئیس حوزه هنری اصفهان اظهارداشت: انتظار می رود حوزه هنری کاشان با پشتیبانی مدبرانه هنرمندان این شهرستان از طریق ارائه هنر جذاب و قابل در اندک زمان کوتاهی شاهد دستاوردها و فعالیتهای فرهنگی باشد.

سیدین نیا، نقش آفرینی کاشان در کشور در تمام عرصه ها را تاکید کرد و گفت: حوزه هنری این شهرستان در حیطه تولیدات فرهنگی و دینی نیز می تواند سهم بسزایی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه هنری اصفهان نتوانسته است وظیفه خود را در قبال مردم ، هنر و فرهنگ غنی این شهرستان به نحو احسن انجام دهد گفت: امیدوار است از پس بتواند دین خود را به این شهرستان ادا کند.

گفتنی است مراسم تودیع و معارفه رییس قدیم و جدید حوزه هنری کاشان با حضور سید مهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری اصفهان، مسئولان کاشان،اعضای شورای شهر با اهدای لوح تقدیر به محمد قنبری رییس قدیم و اعطای حکم محمد قاسم زاده رییس جدید حوزه هنری کاشان برگزار شد.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، بودجه ، حوزه ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.