اردبیل/

طرحهای اجرایی در کشور باید پیوست زیست محیطی داشته باشند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام طرح‌های اجرایی در کشور و به تبع آن در استان اردبیل باید پیوست زیست محیطی داشته باشند تا بدون تخریب محیط زیست کارها انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منصور حقیقت‌پور امروز در نشست با مسئولان حفاظت محیط زیست در اردبیل اظهار داشت: بی‌توجهی و غفلت ما از این حوزه امروز آرام آرام خود را نشان می‌دهد به طوری که برای جلوگیری از این آسیب‌ها و کاستن از مشکلات باید یک برنامه دراز مدت تدوین کنیم تا چالش‌های موجود برطرف و از گرفتاری‌هایی که در آینده ممکن است پیش آید به نحوی پیشگیری کنیم.

وی از خشک شدن دریاچه ارومیه به عنوان یک درس عبرت در توجه جدی به محیط زیست و اهمیت قائل شدن به این بخش یاد کرد و افزود: ما اگر همچنان در خواب غفلت به سر ببریم مشکلات و نارسایی‌های بیشتر از دریاچه ارومیه و بختگان نیز ممکن است بر سرمان بیاید.

این نماینده مجلس موضوع محیط زیست را یک نگاه ملی و بین‌المللی برشمرد و یادآور شد: امروزه تهدیدات و معضلات زیست محیطی نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: طبیعت زیبای استان اردبیل و ویژگی‌های ممتاز آن نشان از قدرت خارق‌العاده خداوند متعال و قابلیت‌های استثنایی و بی‌بدیل استان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در بحث شکار و صید با توجه به توان و ظرفیت‌های طبیعت نسبت به مهار و محدود ساختن صدور پروانه شکار و صید اقدامات لازم صورت گیرد و با حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی از رسانه های جمعی از جمله رادیو و تلویزیون نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست تلاش کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، پیوست ، زیست ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.