مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال گذشته 9 فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

علی اکبری با اشاره به صدور 9 فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در سال گذشته اظهار داشت: پروانه‌های صادر شده با ظرفیت 65 هزار و 900 تن در سال و با جذب مواد خام کشاورزی حدود 79 هزار تن بوده است.

وی افزود: با صدور این تعداد پروانه‌ها بهره‌برداری زمینه اشتغال 180 نفر در استان قزوین فراهم شده است.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در زمینه سردخانه بالای صفر، تصفیه و بسته‌بندی کشمش، خوراک آماده دام، کنسرو ماهی، سبزیجات منجمد (IQF) و بسته‌بندی تخم‌مرغ بوده است.

اکبری به اعطای تسهیلات بانکی در سال 92 اشاره کرد و ادامه داد: تعداد 16 فقره واحد صنایع تبدیلی غذایی به مبلغ 248 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات توسعه بخش کشاورزی به بانک معرفی شده است.

این مسئول تصریح کرد: مبلغ 55 میلیارد ریال از این اعتبار تصویب شده و مابقی آنها در حال تکمیل مدارک، تصویب و جذب هستند.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، ایجاد اشتغال، جذب مواد خام کشاورزی و فرآوری آن، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی را از مهمترین مزایای صدور پروانه‌ها در این استان برشمرد.

اکبری واحدهای ذرت خشک‌کنی، فرآوری زیتون، شیر و فرآورده‌های لبنی، سردخانه‌ها، بسته‌بندی و تصفیه کشمش، فرآوری و بسته‌بندی پسته، کشتارگاه‌ها، بسته‌بندی گیاهان دارویی، بسته‌بندی قارچ‌های خوراکی و تولید و تهیه کمپوست قارچ خوراکی و چیپس میوه و انجماد سبزیجات (IQF) را از صنایع تبدیلی و تکمیلی شاخص استان قزوین ذکر کرد.

به گفته این مسئول؛ بیش از 30 مورد صنایع مورد نیاز استان قزوین شناسایی و در سه اولویت برای سرمایه‌گذاران در بخش صنایع کشاورزی در استان قزوین انجام شده است./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.