معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: متاسفانه کشور ما جزو 5 کشور اول جهان در زمینه سرانه مصرف پلاستیک است که با فرهنگ سازی می توان این جایگاه را تغییر داد.

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

شمسی پور معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: پلاستیک ها زندگی ما را از جهاتی ساده تر کرده اند، اما تاثیر حضور مواد سمی آنها در طبیعت، بحرانی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
 
 
سونامی انواع سرطان ها ، مرگ هزاران ماهی، پرنده، خزنده و پستاندار تنها به دلیل حضور ناخواسته پلاستیک و مواد سمی درمحیط زندگی شان از پیامدهای استفاده از این مواد است.

وی با اشاره به روند رو به رشد استفاده ازمواد پلاستیکی تجدید ناپذیر به دلیل ارزان، سبک و کاربردی بودن برای حمل مواد غذایی افزود: تجزیه کیسه های پلاستیکی حداقل ۴۰۰ سال طول می کشد و متاسفانه کشور ما جزو ۵ کشور اول جهان در زمینه سرانه مصرف پلاستیک است که با فرهنگسازی می توان این جایگاه را تغییر داد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، تصریح کرد: طبق آمارها، عدم مصرف یک کیسه ی پلاستیکی در هفته در هر خانواده ایرانی، می‌تواند از مصرف حدود ۸۱۶ میلیون کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری کند.

شمسی پور از مردم قزوین در خواست کرد: با توجه به مضرات بی شمار کیسه های نایلونی در هنگام خرید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند، یا با قرار دادن تعدادی از خریدها در یک کیسه نایلونی مقدار مصرف رابه حداقل برسانند./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.