تولیت مسجد مقدس جمکران با انتقاد از کسانی که با عنوان ادعای پیروی از امام(ره) از خط او پیروی نمی‌کنند گفت: همین افراد بزرگترین امتیاز‌ها و نقاط قوت نظام همچون انتخابات 85 درصدی را که می‌توانست بالاترین وسیله اقتدار ناظم باشد به فتنه‌ای برای تضعیف نظام تبدیل کردند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در پیش خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی (ره) افزود: بزرگترین شخصیت‌های اثرگذار که منشأ خیر کثیر بودند از فرزندان حضرت زهرا(س) هستند. از سید مرتضی تا مراجع معاصر، امام راحل، و امروز مقام معظم رهبری از فرزندان حضرت صدیقه(س) هستند.  
 
وی با بیان اینکه امروز جلوه‌ای از خیل کثیر زهرا(س) را در وجود امام(ره) شاهد بودیم گفت: نقشی که امام راحل ایفا کردند این بود که در تاریخ امروز دین را در مقابل بی‌دینی، اسلام را در میان ادیان، و مکتب اهل بیت (ع) در میان مسلمانا ن احیا کردند.
 
رحیمیان ادامه داد: حضرت روح‌الله(ره) با گسترانیدن اسلام ناب میلیون‌هاو میلیاردها انسان را برسر سفره اسلام ناب متنعم کردند و همه معادلات تمدن ننگینی که شاه  و آمریکا برای ما فراهم کرده‌بودند که می رفت جامعه ما در عمق منجلاب متهفن فرهنگ غرب را غرق شود را برهم زدند.  
 
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امام راحل همچون مظهر تبری و تولی بودند اظهار کرد: قله عظمت حضرت زهرا(س) نیز تولی ولایت الهی، و تبری از دشمنان خدا بود و امام(ره) جلوه‌ای از این ویژگی فاطمی بود.
 
رحیمیان خاطرنشان کرد: ما جملات گهربار امام راحل و رفتار ایشان با مستضعفین را دیدیم و در مقابل مشاهده کردیم که در برخورد با مستکبران و مزدوران و قدرت‌های طاغوتی چگونه رفتار کردند.  
 
وی افزود: همین امام(ره) وقتی نمایندگان کارتر برای مذاکره با ایشان به ایران آمدند قبل از رسیدن آنها پیام دادند و اینجا بود که امام تنها نامه‌ای بود که بدون بسم الله نوشتند و فرمودند نه من اجازه ملاقات با آنها را می‌دهم و نه شورای عالی انقلاب و نه هیچ مسئولی حق دارد که با آنها ملاقات کند. امام(ره) این پیام را همچون سوره برائت بدون بسم الله نوشتند.  
 
رحیمیان با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی براینکه ما باید انقلابمان را به تمام جهان صادر کنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است، گفت: تا زمانی که بانگ اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله بلند است مبارزه ادامه دارد و تا مبارزه علیه مستکبران است ما نیز هستیم.  
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که باید ببینیم امام با چه کسانی دوست و با چه کسانی دشمن بودند، گفت: خداوند می‌فرماید نزدیکترین مردم به ابراهیم (ع) کسانی هستند که از او پیروی می‌کنند. یعنی حسب و نسب فرزندی و خویشاوندی همسایگی یا قرابت زمانی و مکانی با او ملاک نیست بلکه ملاک پیروی است.  
 
تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: پیروی از امام ملاک و شاخص اصلی اولویت است اینکه کسی بگوید من سالها خدمت امام بودم یا حکم از امام داشتم، کافی نیست. چرا که امام در اخرین جمله وصیت نامه‌اش می فرماید میزان، حال فعلی افراد است.  
 
وی با بیان اینکه تبعیت از مجموعه شاخص‌های خط امام (ره) و پیروی راه ایشان تفاوت مدعیان خط امام(ره) با رهروان واقعی راه ایشان است تصریح کرد: سیاست نه شرقی و نه غربی، مبارزه بی امان با طاغوت‌ها و مستکبران حمایت از مستضعفان، عدم جدایی دین از سیاست و پیروی از ولایت فقیه از جمله شاخص‌های خط امام است که باید از آنها پیروی کنیم.  
 
رحیمیان همچنین با انتقاد از کسانی که با عنوان ادعای پیروی از امام(ره) از خط او پیروی نمی‌کنند گفت: این داستان در تاریخ تکرار شده که روزی گفتند ما خدا را قبول داریم اما رسول خدا را قبول نکردند. بعد از مدتی گفتند ما پیامبر را قبول داریم اما جانشینش را قبول نمی‌کنیم و بعدها برخی گفتند ما امام زمان را قبول داریم اما روح الله را قبول نداریم و امروز همان ها می‌گویند ما امام را قبول داریم اما جانشینش را نه و این پوششی برای عدم پیروی حق است چرا که مگر می‌شود کسی امام زمان را قبول کند اما جانشین او را قبول نداشته باشد و مگر می‌شود کسی امام را قبول داشته باشد اما پیرو ولایت فقیه نباشد.
 
وی ادامه داد: نمی‌شود کسی مدعی پیروی از امام باشد اما اینکه امام تأکید می‌کند حفظ نظام از اوجب واجبات است  را قبول نکند.
 
تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با بیان اینکه همین افراد بزرگترین امتیاز‌ها و نقاط قوت نظام همچون انتخابات 85 درصدی را که می‌توانست بالاترین وسیله اقتدار ناظم باشد به فتنه ای برای تضعیف نظام تبدیل کردند، اظهار کرد: امروز می‌بینیم همین افراد باز مدعی پیروی از خط امام(ره) هستند. در حالی که آنها انچنان نقشی در تضعیف نظام ایفا کردند.  
 
وی خاطرنشان کرد: هر کس مدعی پیروی از خط امام است باید سخنان ایشان را سرلوحه خود قرار دهد مگر امام نفرمودند که اگر آمریکا و غرب از شما حمایت کردند آن روز باید عزا بگیرید حال‌آنهایی که آمریکا و منافقان، رژیم صهیونیستی، سلطنت طلبها، بهایی ها منافقان پناهندگان به امریکا و ... حامی‌شان هستند مگر می‌توانند مدعی خط امام باشند؟  
 
رحیمیان با بیان اینکه این شیوه شیطانی است که برای مقابله با یک شخص یا یک جریان باید از نام آنها استفاده کرد، گفت: اینها می‌خواهند با اسم امام و یدک کشیدن خط امام و وصل کردن خود به منسوبین امام با خط امام مبارزه کنند.  
 
وی گفت: امروز ما در نقط عطف تاریخ بشریت و اسلام قرار داریم و این روزگار لیلة القدر تاریخ اسلام است.  
 
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه هر کس گناه و جنایت و خیانتی مرتکب شود مشمول عذاب الهی می‌شود افزود: کسی که سر سفره امام(ره) و انقلاب و شهدا نشسته و به آن پشت پا بزند خدا دست و پا و سرش را می‌شکند و جوابش را می‌دهد همانکاری که خداوند با منافقین، صدام و شاه کرد.  
 
وی با بیان اینکه روند امور آینده نشان می‌دهد پیروزی با راه امام و راه استوار قرآن امام زمان و ولایت فقیه است گفت: امروز جمهوری اسلامی با وجود همه فشارها، جنگ ها و تحریم‌ها به عنوان یک ابرقدرت در صحنه دنیا حضور دارد و دیدیم در حالی که 68 کشور می خواستند سوریه سقوط کند اما چون ایران نمی خواست این اتفاق نیفتاد و در عرصه های دیگر نیز می‌بینیم پیروزی و موفقیت‌ها با خط امام و راه ولایت فقیه است.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ghaffar
۰۸:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
حق را باید گفت . ممنون آقای رحیمیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
من هم با حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان خیلی خیلی موافقم.
آخرین اخبار