محکومیت تروراعضای گروه خبری المنار از سوی احزاب و شخصيت های ملی لبنان

تعدادی از احزاب و گروهها و شخصیت های ملی لبنان جنایت ترور اعضای گروه خبری شبکه المنار را در منطقه معلولا سوریه محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، سناء علویه خبرنگار این شبکه در گزارشی از بیروت گفتشماری از شخصیت های سیاسی، رسانه ای، اجتماعی و دینی و هیات هایی از سوریه شهادت اعضای گروه خبری شبکه المنار در منطقه معلولا را به این شبکه تسلیت گفتند.
شخصیت هایی که در سالنی در حومه جنوبی بیروت برای عرض تسلیت به شبکه المنار حضور داشتند اتفاق نظر دارند که خون این شهدا مقدمه ای برای پیروزی جدید است.

علی عبدالکریم سفیر سوریه در لبنان در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت این خون هایی که این شهدا در راه حقیقت تقدیم کردند مقدمه ای برای پیروزی بزرگی است که شامل منطقه در برابر تفکر تکفیری و طرح صهیونیستی می شود.
الیاس ابو صعب وزیر آموزش و پرورش لبنان اظهار داشت آنچه رخ می دهد مبارزه با تفکر تکفیری تروریستی است که ملت ما را هدف قرار می دهد و امیدواریم شهادت آن ها مقدمه ای برای نابودی گروههای تکفیری باشد و اوضاع لبنان و سوریه بهبود یابد.

شیخ حسن المصری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش امل گفت ما از نظر انسانی خبرنگار شجاعی را از دست داده ایم که در میان همه سختی ها و زیر گلوله و حملات فعالیت می کرد تا واقعیت را منتقل کند.

خبرنگار افزود هیات ها تاکید کردند این سه نفر به خاطر حقیقت به شهادت رسیدند؛ حقیقتی که برخی از رسانه ها تلاش کردند آن را وارونه جلوه دهند و این رسانه ها در ریخته شدن خون عرب ها نقش دارند.

در ادامه گزارش نواف الموسوی عضو فراکسیون وفاداری و حمایت از مقاومت در پارلمان لبنان گفت:امروز شهدای جدیدی تقدیم می کنیم که ماموریت شان انتقال حقیقت بود؛ حقیقتی که همیشه پشت دروغ ها از طریق شبکه هایی که در ریختن خون همه ما شریک هستند ترور می شود.
یادآور می شود حمزه الحاج حسن خبرنگار شبکه المنار، محمد منتش تصویر بردار و حلیم علوه دستیار تصویر بردار این شبکه دوشنبه گذشته در حمله گروه های مسلح در منطقه معلولا در ریف دمشق به شهادت رسیدند و دو نفر دیگر از اعضای تیم خبری این شبکه زخمی شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار