خبرگزاری "ترند" در خبری با اشاره به روز ارتش در ایران ،‌ حمایت نظامیان را از مذاکرات هسته ای مهم و تاثیرگذار دانست .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ترند ؛‌ این خبرگزاری با اشاره به سخنان حسن روحانی ،‌رییس جمهوری کشورمان به مناسبت روز ارتش به نقل از وی نوشت :‌ ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی از حامیان اصلی مذاکرات هسته ای می باشد .

ترند با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه بزرگداشت روز ارتش با حضور دکتر روحانی تاکید کرد :‌ رییس جمهوری ایران علت حضور قوی و باصلابت نمایندگان ایرانی در مذاکرات هسته ای با کشورهای 5+1 را حمایت و پشتیبانی ارتش ملی از تیم مذاکره کننده می داند . 

به گفته روحانی ارتش هرگز وارد مسائل سیاسی نخواهد شد و نقش دفاعی خود را با قدرت تمام حفظ خواهد کرد . حمله و تجاوز به سایر کشورها هرگز در دستور کار نیروهای نظامی ایران نبوده است اما وظیفه حفاظت از مرزهای ایران را با عزم جدی دنبال می کند . 

خبرگزاری ترند آذربایجان در ادامه نوشت : ایران و قدرت های جهانی در 24 نوامبر به توافقی موقت و شش ماهه بر سر برنامه هسته ای ایران رسیدند . بر اساس این توافق ایران بخشی از فعالیت های هسته ای خود در نیروگاه ها را کاهش داد . آمریکا و اتحادیه اروپا نیز بخشی از تحریم های ضدایران را لغو نمود .

در این توافق حدود 4/2 میلیارد دلار از سرمایه های بلوکه شده ایران در بانک های اروپا به دولت جمهوری اسلامی تحویل داده شد . 

گفتنی است این مذاکرات بر اساس اتهاماتی است که کشورهای غربی به ایران در مورد احتمال تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح اتمی وارد می کنند . مسئولین ایرانی نیز در موقعیت های مختلف این اتهام را رد کرده و عنوان می کنند که فعالیت هسته ای را به منظور اهداف صلح آمیز از جمله مصارف پزشکی و انرژی توسعه و ادامه می دهد . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار