بیش از یکصد نفر از عناصر مسلح در ریف دمشق تسلیم ارتش سوریه شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بیش از یکصد نفر از عناصر مسلح از ساکنان منطقه الزبدانی،مزایا و بقین در استان ریف دمشق در چارجوب روند آشتی ملی سلاح خود را به ارتش سوریه تحویل دادند. ارتش سوریه روند آشتی ملی را در بخش های مختلف شهر حلب تقویت کرده است. ارتش سوریه بر بیشتر منطقه راموسه سیطره یافته است و درگیری های اطراف پادگان هنانو ادامه دارد.

حسام زیدان خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی در این زمینه افزود: درگیری میان ارتش سوریه و گروه های مسلح در شهر حلب به شدت در جریان است و ارتش سوریه توانست بخش هایی از این شهر را که در سیطره گروه های مسلح قرار داشت، بازپس گیرد. ارتش سوریه با حمله یک گروه مسلح به پادگان هنانو مقابله کرد. گروه های مسلح به هدف قرار دادن غیر نظامیان در این شهر با استفاده از حملات خمپاره ای ادامه می دهند. از سوی دیگر پیشروی های ارتش سوریه در بخش های مختلف استان ریف دمشق باعث تقویت روند آشتی ملی شده است. بیش از یکصد نفر از عناصر مسلح در منطقه الزبدانی سلاح خود را به ارتش سوریه تحویل دادند. تسلیم شدن این افراد نقش مهمی در تقویت روند آشتی در استان ریف دمشق دارد.
شهروند سوری گفت: ما در روند آشتی ملی و همراهی با دولت سوریه بسیار جدی هستیم.

شهروند سوری گفت: شمار زیادی از عناصر مسلح توسط گروه های خارجی فریب خورده اند و امیدوارم افراد باقی مانده به راه راست بازگردند.

شهروند سوری گفت: من در منطقه الزبدانی توسط گروه های خارجی فریب خوردم ولی سلاح خود را به ارتش سوریه تحویل دادم و امیدوارم روند آشتی ملی در منطقه الزبدانی تقویت شود.

خبرنگار این شبکه افزود: تقویت روند آشتی ملی در منطقه الزبدانی باعث بسته شدن مرزهای سوریه و لبنان بر روی گروه های مسلح خواهد شد. پیروزی های ارتش سوریه در منطقه قلمون مانع از توقف روند آشتی ملی در استان ریف دمشق نشده است. این استان پناهگاه عناصر مسلحی است که از رنکوس و مناطق دیگر فرار می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار