وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه به گزارش سالانه دموکراسی و حقوق بشر انگلیس درباره اوضاع حقوق بشر در پاکستان به شدت واکنش نشان داد و آن را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "تسنیم اسلام" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد: حفاظت از حقوق پاکستانی ها وظیفه ماست و هیچ کسی بیشتر از خود دولت پاکستان نباید درباره حقوق شهروندان پاکستانی نگران باشد. ما انتقادات غیر قابل توجیه هیچ کشوری را نمی پذیریم.
 
او پس از آن این سخنان را مطرح کرد که دولت انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد پاکستان از نظر شاخصه هایی همانند شاخص توسعه بشر سازمان ملل متحد در سطح پایینی قرار دارد و باید هر چه سریع تر به این گونه موضوعات در پاکستان رسیدگی شود.

در این گزارش همچنین آمده است این خطر وجود دارد که استانداردهای مربوط به حقوق بشر در پاکستان در سال 2014 وخیم تر شود . در این گزارشی همچنین به دلایل نگرانی درباره اوضاع حقوق بشر در پاکستان از جمله روند فزاینده حملات شبه نظامیان، عدم پیشرفت در تشکیل کمیسیون حقوق بشر ملی و اجرا نشدن دستور العمل های توافق شده با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به منظور جلوگیری از بروز خشونت علیه اقلیت ها اشاره شده است.

در این گزارش به عدم اجرای قوانین در پاکستان اشاره شده و این موضوع مایه نگرانی اعلام شده است . سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بدون اشاره به نام انگلیس اعلام کرد آنهایی که از پاکستان به سبب ضعیف بودن شاخص های حقوق بشر انتقاد می کنند نخست باید به اوضاع حقوق بشر در کشور خود رسیدگی کنند سپس کشورهای دیگر را نشانه بگیرند.

او گفت: همه دولت ها باید به اوضاع حقوق بشر در کشور خود نگاهی بیندازند. عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر و دیگر سازمان های مشابه به صورت منظم گزارش هایی درباره اوضاع حقوق بشر در همه کشورها منتشر می کنند.
 
خانم اسلام گفت حقوق بشر موضوعی جهانی است و تنها در پاکستان قابل اجرا نیست.

مناقشه در این زمینه بین لندن و اسلام آباد در حالی مطرح می شود که نواز شریف نخست وزیر پاکستان قرار است هفته آینده به انگلیس سفر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان به تاریخ دقیق سفر نواز شریف به انگلیس اشاره نکرد اما منابع دیپلماتیک می گویند نخست وزیر پاکستان طی روزهای 26 تا 28 آوریل به لندن سفر خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار