یک منبع آگاه فلسطینی به خبرگزاری فرانسه گفت: مذاکره کنندگان اسرائیلی و تشکیلات خودگردان فلسطین که در تلاش برای پیدا کردن راهی برای ادامه گفتگوهای شکننده صلح با مارتین ایندیک فرستاده ویژه آمریکا دیدار کردند، نتوانستند به توافق برسند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  این منبع آگاه گفت: این دیدار اواخر ظهر پنجشنبه در هتلی در بیت المقدس برگزار شد ولی پس از پنج ساعت مذاکره بسیار سخت به پایان رسید.

منبع فلسطینی افزود: اختلافات بین طرفین هنوز گسترده است. پیشرفتی حاصل نشده است.

انتظار می‌رود ایندیک امروز(جمعه) مجددا با مذاکره کنندگان دیدار کند ولی وی با به طور جداگانه با طرفین اسرائیلی و فلسطینی دیدار خواهد کرد.

مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی روز یکشنبه با هم دیدار و هفته گذشته در آخرین تلاش‌ها برای نجات روند صلح خاورمیانه که توسط جان کری وزیر خارجه آمریکا در ژوئیه آغاز و 9 ماه ادامه داشت، نشست سه جانبه را با ایندیک برگزار کردند.

جنیفر پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این هفته گفته بود: مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی در حال رسیدن به توافق برای تمدید گفتگوها پس از ضرب الاجل 29 آوریل هستند.

واشنگتن در حال اعمال فشار برای ادامه گفتگوها است ولی مذاکرات دو هفته قبل پس از مخالفت اسرائیل با آزادی گروهی از زندانیان فلسطینی به بن بست خورد. این در حالیست که سال گذشته در آغاز گفتگوها با آزادی آنها موافقت کرده بود.

براساس این توافق رژیم صهیونیستی متعهد شد که 104 زندانی را که از زمان قبل از پیمان اسلو در سال 1993 بازداشت هستند، در قالب چهار گروه 26 نفری آزاد می‌کند، ولی آزادی 26 نفر آخر را لغو کرد.

در میان این زندانیان 14 عرب اسرائیلی هستند که رژیم صهیونیستی می‌گوید با آزادی انها مخالف استد.

فلسطنیان نیز این اقدام اسرائیل را با تلاش برای عضویت در چندین سازمان بین‌المللی تلافی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار