آزادی هادی الموسوی به دست مقامات رژيم آل خليفه

مقامات رژیم آل خلیفه هادی الموسوی مسئول اداره آزادیها و حقوق بشر در جمعیت الوفاق بحرین را آزاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اللولوه؛ مقامات رژیم آل خلیفه هادی الموسوی را به علت اظهاراتش علیه مقامات رژیم آل خلیفه به خاطر شکنجه زندانیان و بدرفتاری با آنها بازداشت کرده بودند اما پس از تحقیق و بازجویی او را آزاد کردند.
«کوثر حمود» خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره افزود: احضار هادی الموسوی محکومیت مخالفان بحرینی ، جمعیت الوفاق و مجمع حقوق بشر بحرین را به دنبال داشت.
وی تصریح کرد: مسئول اداره آزادیها و حقوق بشر در جمعیت الوفاق به خاطر گزارش ماهیانه خود علیه نقض های گسترده مقامات رژیم آل خلیفه ، سرکوب و شکنجه زندانیان بیش از چهار ساعت بازداشت بود.
وی افزود: هادی الموسوی پس از آزاد شدن فاش کرد مقامات رژیم آل خلیفه در بازجویی و تحقیقات گفتند چرا در گزارش ماهیانه خود آماری درباره شکنجه، سرکوب آزادی ها، استفاده بیش از حد زور و بازداشت های کورکورانه نظام سخن گفتم.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود: جمعیت الوفاق بحرین در پی بازجویی از هادی الموسوی در بیانیه ای اعلام کرد، بازجویی هایی که از هادی الموسوی به عمل آمده است در زمره تحت تعقیب قرار دادن فعالان حقوقی از سوی مقامات بحرینی است زیرا موسوی در چارچوب قانون های بین المللی عمل کرده و منشورهای بین المللی نیز بر این امر استوار است بنابراین ساز و کارهای سازمان ملل این موضوع را تایید و مورد حمایت قرار می دهد.
جمعیت الوفاق بحرین در ادامه این بیانیه افزود: این اقدام مقامات رژیم آل خلیفه برای ترساندن مدافعان حقوق بشر و بستن دههای آنها به روی حقایق است زیرا آنها نقض های حقوق بشر و سیاست فرار از مجازات در این کشور را برای مردم فاش می کنند.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود: مجمع حقوق بشر نیز احضار هادی الموسوی را محکوم کرد و گفت هدف از این تحقیق و بازجویی تنگ تر کردن عرصه بر فعالان حقوق بشر و به هراس انداختن فعالانی است که در این زمینه فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار