ابراز نگرانی روسيه درباره احتمال وخامت اوضاع افغانستان پس از سال 2014

دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در حاشیه نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد این کشور اوضاع افغانستان را بدون منتفی دانستن احتمال وخامت شرایط این کشور پس از سال 2014، از نزدیک تحت نظر دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "نیکلای پاتروشف" دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد این کشور اوضاع افغانستان را بدون منتفی دانستن احتمال وخامت شرایط این کشور پس از سال 2014، از نزدیک تحت نظر دارد.

 پاتروشف گفت: روسیه و شرکایش در سازمان همکاری شانگهای در خصوص احتمال وخامت اوضاع افغانستان پس از خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از آنجا که برای امسال برنامه‌ریزی شده است، نگران هستند.

وی افزود: بیشتر مسائل همچنین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری (افغانستان) بستگی خواهد داشت. وی تاکید کرد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به "حل مسالمت‌آمیز جنگ" در افغانستان متعهد هستند و "از تاکید بیشتر بر کمک اقتصادی به این کشور که بخش مهمی از صلح و ثبات است، حمایت می‌کنند".

دبیران شورای امنیت روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان و معاون دبیر شورای امنیت ازبکستان در این نشست شرکت داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار