فرمانده انتظامي استان زنجان از كشف 561 سكه تاريخي مربوط به دوره قاجار با قدمت تاريخي 180 ساله در شهرستان خدابنده خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: پليس در راستاي حفظ و حراست از ميراث كهن كشور در همه عرصه ها و اقصي نقاط استان تلاش هاي مستمري دارد .

صالحي افزود :در پي كسب خبري مبني بر حفاري غير مجاز و كشف اقلام تاريخي در يكي از روستاهاي شهرستان خدابنده موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي با بیان اینکه بر اساس طرح‌ریزی‌های عملیاتی و تعقیب و مراقبت‌های انجام گرفته متهم به نام «ج . م» شناسایی و روز گذشته پس از هماهنگی با مراجع قضایی منزل این فرد مورد بازرسی پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان زنجان تصريح كرد: در اين بازرسي ماموران موفق شدند 561 سكه تاريخي كه قدمت آنها 180 ساله و مربوط به دوران قاجار مي باشد را كشف كنند.

صالحی با اشاره به دستگيري متهم تاکید كرد: كساني كه در اين راستا فعاليت مي كنند و براي رسيدن به اميال مالي و پول بيشتر، اشياء تاريخي و هويت ملي را قاچاق مي كنند بدانند كه نيروي انتظامي با حساسيت بيشتري موضوع را پيگيري و با متخلفان به شدت برخورد مي كند.

وي از شهروندان و مردم شريف استان خواست: هرگونه اخبار ، اطلاعات ،موارد مشكوك در زمينه حفاري هاي غير مجاز را با مركز فوريت هاي پليسي 110 در ميان گذارند ./س

برچسب ها: کشف ، سکه ، قاجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.